صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶

کشته و مجروح شدن 313 عراقی به دست تروریست‌ها در ماه گذشته میلادی

طبق آماری که از سوی هیات یاری رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) ثبت شده است، در جریان عملیات تروریستی، خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه در ماه آگوست (مرداد) در عراق، در مجموع 125 غیرنظامی عراقی کشته و 188 نفر مجروح شدند.
کد خبر : 208922

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در ماه آگوست (مرداد) بدون در نظر گرفتن نیروهای پلیس، 116 نفر بوده و در عین حال 181 نفر (بدون در نظر گرفتن نیروهای پلیس) مجروح شدند.


بیشترین میزان تلفات غیرنظامیان در استان بغداد با مجموع 180 نفر (45 کشته و 135 زخمی) گزارش شده است. در رده های بعدی از نظر میزان تلفات، استان نینوا با 36 کشته و 18 زخمی و استان صلاح‌الدین با چهار کشته و 24 زخمی قرار دارند.


یونامی موفق به دریافت اطلاعاتی از آمار تلفات غیرنظامیان از اداره بهداشت استان الانبار نشده است.


یان کوبیش، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق هدف قرار دادن غیرنظامیان از سوی تروریست‌های داعش را محکوم کرده است.


وی افزود: «تروریست‌های داعش نشان داده‌اند که به‌طور مطلق هیچ توجهی به جان انسان‌ها ندارند. تروریست‌ها اوایل هفته جاری در بغداد و در انتقام از شکست‌های خود در صحنه نبرد و از دست دادن تل‌عفر، بی شرمانه غیرنظامیان را هدف عملیات کورکورانه خود قرار دادند، اما صبر و پایداری مردم عراق تروریست‌ها را در رسیدن به هدفشان که شکستن وحدت مردم بوده ناکام گذاشته است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر