صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
در جمع مسئولان روابط عمومی استان فارس

اسکندری: خلق رویداد و سوژه سرلوحه کار مسئولان روابط عمومی‌ واحدهای دانشگاهی باشد

سرپرست امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد که خلق رویداد، سوژه و ایده‌های جدید باید سرلوحه کاری مسئولان روابط عمومی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.
کد خبر : 208752

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، دکتر صالح اسکندری در نشست شورای هماهنگی مسئولان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خطاب به مسئولان روابط عمومی واحدها و مراکز دانشگاهی این استان اظهار کرد: «در این راه ‌ نوع تفکر و تصور برای مسئولان روابط عمومی امری ضروری است و کمک شایانی به آنان می‌کند و در فضای کنونی و جدید، مدیریت و ایده جدید حرف اول را می‌زند.»


وی گفت: «رسانه ابزار اعمال مدیریت در دنیای امروز است و در دنیای امروز کسی از رسانه بیگانه نیست و مدیری که رسانه‌گریز است، محکوم به شکست و ناکامی است.»


فعالیت سه دهه دانشگاه آزاد اسلامی، مصداق عینی اعتماد به مردم است و این اعتماد به مردم همه چیز نیست، باید کاری کرد که مردم هم به دانشگاه اعتماد کنند و در این مسیر، حضور مسئولان دانشگاه در رسانه ملی با اعتمادسازی همراه است

سرپرست امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد : «در هزاره جدید شاهد فضایی تعاملی و دوسویه همراه با خلق اندیشه بین مخاطب و صاحب رسانه هستیم؛ بی شک در دنیای جدید حکومت با رسانه و اطلاع رسانی دقیق و موشکافانه است و می‌طلبد مسئولان روابط عمومی از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای تعامل با رسانه‌ها در راستای بیان عملکرد و نقاط قوت دانشگاه استفاده کنند.»


اسکندری افزود: «در دنیای امروز به واسطه توسعه شبکه‌های اجتماعی و گستردگی روز به روز آن، شاهد قدرتمندتر شدن نقش رسانه‌ها در جای جای دنیا هستیم و فردی موفق است که همگام با این توسعه و پیشرفت‌ها از ابزار قوی و غنی استفاده مطلوب و بهینه کند؛ نباید فراموش کنیم که دانش آموزان و دانشجویان مجهز به ابزارهای امروزی هستند و نباید از آنها عقب ماند.»


وی تصریح کرد: «فضای جدید، مدیریت جدید و ایده جدید می پسندد، یک مدیر روابط عمومی باید بروز و دارای قوه ابتکار و خلاقیت مدرن باشد و این را هم بدانیم که در تمام نهادهای پیشرفته دنیا، باهوش ترین افراد با IQبالا در رسانه و روابط مشغول به کار هستند؛ از این رو می‌طلبد همه مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی کشور نسبت به ارزش و جایگاه واقعی روابط عمومی‌ها آگاه باشند، چراکه، یک روابط عمومی خوب در رشد، تعالی و بالندگی سازمان نقش مهمی را بازی می‌کند.»


سرپرست سازمان چاپ و انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مسئولان روابط عمومی گفت: «باید به سمت الگوهایی تعاملی جدید برویم که متناسب با دانش و علم هزاره جدید است، الگوهایی که پاسخگوی نیازهای واقعی سازمان باشد؛ الگوی‌های مدرن و توانمند بصورت یکپارچه و هوشمند باید در حوزه اطلاع رسانی دانشگاه حاکم شود و در این راه تولید محتوا به عنوان فاکتور اصلی در اطلاع‌رسانی فراموش نشود که نقش حیاتی در جذب مخاطب و دفاع از منافع سازمان دارد.»


وی خاطرنشان کرد: «فعالیت سه دهه دانشگاه آزاد اسلامی با 400 واحد و مرکز دانشگاهی ، مصداق عینی اعتماد به مردم است و این اعتماد به مردم همه چیز نیست، باید کاری کرد که مردم هم به دانشگاه اعتماد کنند و در این مسیر، حضور مسئولان عالی دانشگاه در رسانه ملی با اعتمادسازی همراه است.»



اسکندری با تاکید بر احیای نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: «ارتباطات و اطلاع رسانی در دنیای امروز از الگوهای سنتی پیروی نمی کند و خلق رویداد، سوژه و ایده‌های جدید باید سرلوحه کاری مسئولان روابط عمومی قرار گیرد و در این راه ‌ نوع تفکر و تصور برای مسئولان روابط عمومی امری ضروری است و کمک شایانی به آنان می‌کند.»


مسئول امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رویکرد تعاملی و دوسویه رسانه ها در هزاره سوم گفت: «در این شرایط وظیفه روابط عمومی ها بسیار دشوار است و از مدیران واحدها می‌خواهم تا با توجه به اهمیت رسانه و تبلیغات و اطلاع رسانی بهنگام نسبت به همکاران روابط عمومی اهتمام بیشتری داشته باشند و تا جایی که ممکن است از واگذاری سایر مسئولیت ها به غیر از روابط عمومی به دلیل حساسیت کار به این همکاران پرهیز کنند.»


وی تاکید کرد: «اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یکپارچه و هوشمند باید در تولید پیام در راستای منافع دانشگاه مشارکت داشته باشند.»


به گزارش آنا، در این نشست دکتر عبدالحمید فرزانه رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم از نقش و جایگاه روابط‌عمومی‌ها در استان سخن گفت و تعدادی از مسئولان روابط عمومی های استان فارس نیز به طرح دغدغه ها و انتظارات خود در این حوزه پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر