صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

دعوت ترامپ از رهبران جهان برای نشست اصلاح سازمان ملل متحد

رئیس‌جمهوری آمریکا که انتقادات زیادی از سازمان ملل متحد دارد، در تلاش است تا با هدف اصلاح این سازمان بین‌المللی نشستی را در 18 سپتامبر (27 شهریور) با حضور رهبران جهان در مقر سازمان ملل متحد برگزار کند.
کد خبر : 208444

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، در پیش‌نویس بیانیه سیاسی‌ای که روز گذشته (جمعه) منتشر شده هدف از این جلسه جلب حمایت کشورها از بیانیه سیاسی 10 ماده‌ای آمریکا و حمایت از تلاش‌های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای آغاز اصلاحات موثر و معنادار در این نهاد است.


دونالد ترامپ گفته که سهم آمریکا از بودجه سازمان ملل متحد عادلانه نیست و تلاش کرده تا کمک‌های آمریکا به این نهاد را که به زعم او «باشگاهی برای دورهمی، گپ زدن و خوشگذرانی افراد» شده است، کم کند.


آمریکا 22 درصد از بودجه 5.4 میلیارد دلاری دوسالانه سازمان ملل متحد و 28.5 درصد از بودجه 7.3 میلیارد دلاری برای ماموریت‌های حفاظت از صلح این سازمان را تامین می‌کند. مجمع عمومی که از 193 عضو سازمان ملل متحد تشکیل شده است، سهم دولت‌ها را در بودجه این سازمان تعیین می‌کند.


قرار است ترامپ، گوترش و نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در این جلسه سخنرانی کنند.


در پیش‌نویس بیانیه سیاسی آمریکا آمده است: «ما از دبیرکل برای ایجاد تغییرات منسجم در نظام سازمان ملل متحد و افزایش هماهنگی آن در امور بشردوستانه، ابتکارهای صلح پایدار و توسعه حمایت می‌کنیم.»


آمریکا همچنین در حضور خود در ماموریت‌های حفاظت صلح تجدیدنظر می‌کند. اتیوپی که ریاست شورای امنیت 15 عضوی را برعهده دارد، روز گذشته (جمعه) اعلام کرد 20 سپتامبر (29 شهریور) جلسه‌ای برای بررسی موضوع اصلاح ماموریت‌های حافظ صلح برگزار می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر