توسعه شبکه امداد هوایی کشور/ خرید بالگرد سختتر از هواپیما است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدامیرمحسن ضیائی در تشریح اقدامات هلال احمر در دولت یازدهم اظهار کرد: یکی از نکات مثبتی که در دولت یازدهم شاهد آن بودیم، تکمیل شبکه امداد هوایی کشور بود.
وی افزود: ما از ابتدای انقلاب ۱۴ فروند بالگرد امدادی داشتیم که در دو سال اخیر به ۲۴ فروند افزایش یافت، در واقع ۱۰ فروند به آن اضافه شد و برنامهریزی شده ظرف یکی دو سال آینده به ازای هر استان یک بالگرد داشته باشیم.
ضیائی ادامه داد: البته تنها بالگرد مهم نیست و باید ظرفیت تعمیراتی آن نیز درست باشد. هم اکنون همه بالگردهای هلال احمر عملیاتی است و این نیازمند مدیریت خوب بود که خوشبختانه در دولت یازدهم اتفاق افتاد.
وی افزود: یکی دیگر از کارکردهای هلال احمر در دولت یازدهم، کاهش زمان پاسخ در حوادث است. در واقع از زمانی که حادثه اتفاق میافتد تا زمانی که نیروهای امدادی به محل حادثه میرسند هر چه کوتاهتر باشد، میزان تلفات کمتر خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در چهار سال گذشته این زمان کاهش پیدا کرد و تحقق این مساله به دلیل نیروهای واکنش سریع بود. نجاتگرها باید ۱۲ مهارت داشته باشند که هر کدام از آنها در یک زمینه است. برخی در سیل، برخی در تصادف و...، نیروهایی تربیت شدند که هر حادثهای اتفاق بیفتد این توانایی را دارند که در کوتاهترین زمان امدادرسانی کنند.
وی گفت: تقویت نیروهای امدادی از دیگر نکات مثبت در چهار سال گذشته بوده است. به تیمهای ۵۰۰ نفره ۴۰ هزار ساعت آموزش داده شد و این نیروها به صورت ۲۴ ساعته آمادگی امدادرسانی دارند. مساله دیگر ارتقای کیفیت مدیریت، وصل شدن به شبکه امداد هوایی، تامین شدن ابزار مورد نیاز آنها بود که با همه مشکلات در دولت یازدهم اجرایی شد و از همه مهمتر اینکه برنامه ریزی شده تا پایان امسال تمام شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر به این تیمها مجهز شوند و از ۵۰۰ نفر به ۳۵۰۰ نفر افزایش پیدا کند. در واقع در هر جایی که پایگاه داریم از این افراد استفاده میشود. البته پیش از اینکه نیروهایمان را افزایش دهیم، هم اکنون نیز جمعیت هلال احمر از سایر دستگاهها زودتر به حوادث میرسد.
ضیائی با اشاره به آثار تحریمها بر تجهیز امکانات هلال احمر، تاکید کرد: همه بالگردهای جدید بعد از برجام خریداری شده است. تایید بالگرد از هواپیما سختتر است، چرا که وسیله دوگانه است و میشود به راحتی تبدیل به سلاح شود. بعد از برجام با شرکتهای تولید کننده بالگرد زیادی مثل ایرباس ارتباط داشتیم و پیش از این هم در تعمیرات هم در خرید با مشکل روبهرو بودیم.
انتهای پیام/