صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

چاپ کتاب جدیدی در آمریکا درباره ساختار تشکیلاتی داعش

کتاب جدیدی به تازگی در آمریکا منتشر شده است که به جزئیات ساختار تشکیلاتی گروه تروریستی داعش و هسته تصمیم‌گیر در آن می‌پردازد.
کد خبر : 2082

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «سومریه‌نیوز»، در کتابی که به تازگی در آمریکا منتشر شده، آمده است: گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند تا با تکرار نکردن اشتباه‌ سابق گروه‌های تروریستی، پایگاه مستحکم حمایتی در داخل عراق و سوریه ایجاد کند.


در این کتاب با عنوان «داعش در داخل ارتش تروریست‌ها» آمده است: بیشتر تصمیم‌گیرندگان گروه داعش از بعثی‌ها هستند و رویه خود را تلفیقی از خشونت‌های نظام صدام قرار داده اند.


«حسن حسن» روزنامه‌نگار سوری که در نوشتن کتاب «داعش در داخل ارتش تروریست‌ها» سهیم بوده است، گفت: گروه داعش تلاش می‌کند تا خود را به عنوان گروهی وحشتناک معرفی کند و عناصر این گروه نیز از پایان دنیا و بازگشت خلافت و سلطه خود بر سراسر جهان سخن می‌گویند.


به‌گفته وی، گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند تا افکار افراط‌گرایانه خود را در شکل و قالب جذاب‌تری ارائه کند.


«حسن» افزود: عناصر جدید در گروه داعش تحت آموزش‌های نظامی، سیاسی و دینی قرار می‌گیرند. آن‌ها همچنین در زمینه مبارزه با جاسوسی برای جلوگیری از عملیات نفوذی آموزش داده می‌شوند و مسئولان امور شرعی این گروه برای توجیه اقدامات خشونت‌بار خودبه متون دینی و سخنان شخصیت‌های دینی استناد می‌کنند.


وی درباره ساختار تشکیلاتی گروه داعش گفت: داعش متشکل از شش گروه است. گروه نخست، فرماندهان و سرکردگان افراطی هستند که سمت‌های بالای گروه داعش را در دست دارند و عناصر این گروه را به سمت افراط‌گری سوق می‌دهند. گروه دوم را فرصت‌طلبان تشکیل می‌دهند که به دنبال مال و قدرت هستند. یک گروه را نیز عناصر پراگماتیسم تشکیل می‌دهند که به دنبال ثبات هستند.


«حسن حسن» افزود: گروه دیگر هم عناصر خارجی داعش هستند که تفکرات آن‌ها با درک نادرست و خطرناکی درباره اوضاع عراق و سوریه، ساخته و پرداخته می‌شود. یک گروه هم از اوج‌گیری شیعیان در خاورمیانه نگران است و داعش را تنها گروهی می‌دانند که می‌تواند از آن‌ها حفاظت کند.


وی تصریح کرد: اکثریت تصمیم‌گیرندگان در گروه داعش، در ارتش سابق عراق یا در سرویس‌های امنیتی نظام صدام خدمت کرده بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر