صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
در نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های سطح یک مطرح شد؛

لزوم اجرای طرح مدیریت منطقه‌ای آموزش

تمدید سنوات و چگونگی گذراندن رساله و پایان‌نامه‌ها، لزوم بازنگری در آیین‌نامه‌ها و پذیرش دانشجو در دوره دکتری، موضوع جذب و ارتقاء و دانشجویان استعداد درخشان از مهمترین دستورات نشست دو روزه معاونان آموزشی 13 دانشگاه برتر کشور در تبریز است.
کد خبر : 208138

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست دو روزه معاونان آموزشی 13 دانشگاه سطح یک کشور در دانشگاه تبریز ار روز گذشته آغاز شده است و امروز به کار خود پایان می‌دهد، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روز اول این نشست، به چالش بزرگ تعدد و توسعه بی‌رویه کمّی مراکز و موسسات آموزشی اشاره کرد و گفت: «با توجه به وجود حدود 2 هزار و 800 مرکز دانشگاهی در کشور، تدبیری اندیشه شد تا به جای حذف مراکز ضعیف، ساماندهی لازم برای ادغام و تجمیع آنها با مراکز بزرگ‌تر صورت گیرد.»


دکتر مجتبی شریعتی‌نیاسر درباره اهمیت آیین‌نامه‌های آموزشی وزارت علوم افزود: «اعتقاد بر این است که تدوین آیین‌نامه‌های آموزشی را باید به دانشگاه‌های سطح یک واگذار کرد و در کنار آن دبیران مناطق نیز برای ساماندهی دستورالعمل‌ها، زمینه‌های لازم را ایجاد کنند.»


او درباره سند آمایش آموزش عالی گفت: «هرچند طرح آمایش یک سند ملی است، ولی همین طرح، باید در مناطق و استان‌ها نیز وجود داشته باشد و می‌توان سند آمایش منطقه‌ای را زیرنظر آموزش عالی تعریف کرد. طرح مدیریت منطقه‌ای آموزشی می‌تواند موفقیت‌های زیادی را برای آموزش دانشگاه‌ها به دنبال داشته باشد. بنابراین تمام موسسات، مراکز دانشگاهی، انتفاعی و غیر‌انتفاعی را باید ذیل همین مدیریت منطقهای تعریف کرد؛ به صورتیکه این مراکز از ظرفیت و توان دانشگاه‌های بزرگ بهره‌مند شوند.»


رئیس دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: «بستر و خمیرمایه دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه نسل سوم و چهارم که این روزها از آن نام برده می‌شود، مبحث آموزش است.»


دکتر محمدرضا پورمحمدی بر اهمیت حوزه آموزشی در دانشگاه‌ها به عنوان زیربنای آموزش عالی کشور تاکید کرد و افزود: «زمانی مدارک تحصیلی دانشگاه‌های کشور در جهان اعتبار بالایی داشت، ولی با رشد بی‌رویه و کمی فارغ‌التحصیلان پاره‌ای از مراکز از مهارت و دانش لازم برخوردار نیستند. برای رقابت با سایر دانشگاه‌های منطقه و جهان باید دوباره به افزایش کیفیت آموزش توجه ویژه کنیم. البته دانشگاه‌های بزرگ نباید با سخت‌گیری‌هایی، خود را در زمینه پذیرش دانشجو محدود کنند و برخی هم بدون حساب و استاندارد دانشجو پذیریش کنند.»ب


نشست معاونان دانشگاه‌های اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید‌بهشتی، فردوسی مشهد، امیر کبیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، اصفهان، فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، شیراز و علامه طباطبایی به میزبانی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است و تا بعداز ظهر امروز به پایان می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر