صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
پیش از آغاز نشست ظریف و کری؛

عراقچی: موضوع مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی از دستور کار خارج شد

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت که موضوع مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به‌طور کامل منتفی است ولی در چارچوب رویه‌هایی که پروتکل الحاقی پیش‌بینی کرده است، گفت‌وگوها ادامه دارد.
کد خبر : 20809

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پیش از ورود به محل نشست وزرای امورخارجه ایران و آمریکا در ژنو در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه درباره این موضوع و موضوعات دیگر همچنان به‌دنبال راهکار هستیم، گفت: امیدواریم نشست امروز به پیدا کردن راهکارها کمک کند.


وی افزود: نشست امروز در سطح وزرای امورخارجه ایران و آمریکا دو جانبه خواهد بود، اما «هلگا اشمیت» هم به نمایندگی از ۱+۵ حضور خواهد یافت.


«عراقچی» گفت: امیدوار هستیم که برخی از موضوعات که هنوز درباره آن‌ها نتوانستیم به راه‌حلی دست یابیم، در گفت‌وگوهای یک روزه امروز سرانجامی پیدا کند.


وی در پاسخ به این سوال که روز گذشته (جمعه) اعلام کردید که ایران قاطعانه موضوع دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی را رد کرده است، اما برخی منابع غربی امروز گفته‌اند که یکی از دشوارترین موضوعات مورد اختلاف همین موضوع است، گفت: بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به‌طور کامل منتفی است ولی در چارچوب رویه‌هایی که پروتکل الحاقی پیش‌بینی کرده است، گفت‌وگوهای ما ادامه دارد.


«عراقچی» گفت:‌ هنوز هیچ توافقی به دست نیامده است و گفت‌وگو ها ادامه دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر