صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای کنسرت محمدرضا عیوضی پس از 15 سال/ عیوضی: در دهه هفتاد به دلیل کمبود امکانات محکوم به درست خواندن بودیم

نشست مطبوعاتی کنسرت خاطره بازی دهه 70 محمدرضا عیوضی ظهر امروز در برج آزادی با حضور جمعی از عوامل و هنرمندان برگزار شد.
کد خبر : 207566

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در بخش ابتدایی نشست سعید امیر اصلانی که به عنوان مجری حضور داشت با اشاره به آغاز فعالیت محمد رضا عیوضی گفت: او با تیتراژ سریال «روزگار جوانی» به صورت رسمی شناخته شد. ده سال اول فعالیتش پربار بود که در طول این مدت شش آلبوم منتشر کرد. پانزده سال از آخرین کنسرتش که سال ۸۱ بود، میگذرد و روز جمعه (10 شهریور) دوباره روی صحنه می رود و شما در این کنسرت شاهد یک موسیقی مدرن خواهید بود که با معیار های الکترونیکی فرق دارد و بسیار هیجان انگیز است.


در ادامه این نشست امیر اصلانی یادآور شد: در این اجرا یازده قطعه موسیقی اجرا می شود و سعی داریم اتفاق جدیدی را در این اجرا برای مخاطبان موسیقی بوجود بیاوریم.


موسیقی مان می تواند تاثیر گذار باشد


پس از آن محمدرضا عیوضی با توجه به دلیل کم کاری هایش در طول این سال ها در عرصه موسیقی گفت: بین آلبوم اخیرم که امسال منتشر شد و آخرین آلبوم، حدود ده سال می گذرد. اجرا و خوانندگی در زمان گذشته و در دهه 70 خیلی سخت و دشوار بود نسبت به الان. ما سال ۷۵-۷۶ کارمان را شروع کردیم و به دلیل کمبود امکانات محکوم به درست خواندن بودیم چرا که هیچ دستگاهی نبود که صدا را درست کند. خواننده ها خیلی پر تلاش بودند ولی الان اکثرا هر آلبومی را می خوانند و بعد به وزارت ارشاد می دهند و بدون ممیزی قبول می شود ولی متاسفانه می بینیم که صدا در کنسرت ها با آنچه در آلبوم می شنویم متفاوت است.


او در ادامه افزود: همه جا موسیقی بد و خوب در کنار هم است و من در این مدت هم به دنبال ادامه تحصیلاتم بودم و هم به کارهایم می رسیدم و هدفم این بود؛ تا زمانی که مردم به سمت موسیقی خوب حرکت کنند، صبر کنم.


عیوضی درباره فعالیت های خود در عرصه موسیقی پاپ تصریح کرد: وقتی ما موسیقی را شروع کردیم، موسیقی پاپ وجود نداشت و ما سعی کردیم موسیقی پاپ دوباره در کشور شکل بگیرد. ما آن موقع موسیقی خوبی را ارئه کردیم و الان هم موسیقی مان می تواند بسیار بهتر و تاثیرگذار تر از قبل باشد. به نوعی کتک خورده های موسیقی هستیم چرا که خیلی سختی ها را تحمل کردیم تا بتوانیم موسیقی پاپ را دوباره در کشور رواج بدهیم.


این خواننده همچنین درباره کنسرت شب های آرتمیس عنوان کرد: ما در شب کنسرت سه خواننده هستیم که کلا 12 آهنگ و هرکدام چهار قطعه اجرا می کنیم. من امیدوارم که موفقیت خوبی را کسب کنیم همانطور که در دهه ۷۰ شروع کردیم و با سختی ها موفق شدیم.


عیوضی با اشاره به «آلبوم حس خوب» و اجرای تک قطعه ها بیان کرد: ما برای این کار خیلی دقت و زحمت به خرج دادیم و در طی تولید آلبوم حتی قطعاتی را هم عوض کردیم. با توجه به وجود فضای مجازی، همه به سایت های موسیقی متصل هستند که این امر باعث می شود مردم کم تر به سمت آلبوم ها بروند و ما مجبور به تولید تک قطعه ها هستیم.


بعد از آن صحرایی تاکید کرد: پس از این تک قطعه از محمدرضا عیوضی بیشتر می شنوید. مردم ما تک قطعه را بیشتر دوست دارند و ما باید با تکنولوژی همگام باشیم و این مساله نه تنها به موسیقی صدمه نمی زند، بلکه باعث پیشرفت هم می شود.


در موسیقی اوج و فرود وجود دارد و این امری کاملا طبیعی است


علیرضا شمس اسکندری، رهبر ارکستر اضافه کرد: ما کسانی را داریم که تنها با برچسب خواننده کار می کنند. در چنین شرایطی محمدرضا عیوضی مسئول است که در این حوزه باشد چون جزء تاریخ موسیقی است. اگر این اهالی نباشند، موسیقی ما از بین می رود و من خوشحالم که در کنارش هستم و همکاری می کنیم. اگر موسیقی خوبی اجرا شود مردم به خاطر اجرا و کار خوب به سالن می آیند نه صرفا به خاطر هیجان بالایی که در برخی کنسرت ها هست و شاهد آن هستیم.


بابک صحرایی درباره خواننده های که اوج فعالیتشان در دهه هفتاد بود بیان کرد: نباید بین خواننده ها دیوار کشید. بسیاری از خواننده های دهه هفتاد که شروع کردند به خواننده های روز ما علاقه دارند و این یک اتفاق خیلی خوبی است که نسل به نسل ادامه پیدا می کند. ما نباید قضاوت زود گذر بکنیم. همه خواننده ها همدیگر را ادامه می دهند و مرتبط با هم هستند؛ شاید سبک موسیقی ها متفاوت باشد ولی در خلوت همکی به یک سرچشمه متصل هستند و این مسئله به اقتصاد موسیقی کمک می کند.


سپس بابک صحرایی درباره موسیقی پاپ بیان کرد: معمولا پیش نمی آیند یک خواننده ۱۵-۲۰ سال پر کار باشد، اینکه در سرزمین ما ۱۵ سال موسیقی پاپ اجرا نشد، شرایط عجیبی را ایجاد کرد. در موسیقی اوج و فرود یک مسئله طبیعی است ولی این که یک خواننده بتواند آثاری را تولید کند که باعث افتخار جامعه و مردم باشد اهمیت ویژه ای دارد. ما از خلوت خواننده ها خبر نداریم، این اهالی بخشی از زندگیشان با موسیقی گره خورده است.


در پایان عیوضی اضافه کرد: ما به علت امکانات خوبی که در سالن آزادی وجود دارد، این مکان یعنی برج آزادی را برای کنسرت انتخاب کردیم و برنامه مان این است که به امید خدا به طور مداوم اجرا در تهران و در آینده بعد از هماهنگی های لازم در شهرستان ها داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم کار خوبی را ارائه کنیم و مردم دوست داشته باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: برج آزادی
ارسال نظر