دفاع بانک مرکزی از اقدام بانک ملی
ناصر حکیمی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه ارسال پیامک تراکنشهای بانکی یک خدمت ارزش افزوده است، ادامه داد: بانکها میتوانند بابت خدمات ارزش افزوده از مشتریان پول دریافت کنند و البته این کار باید با اطلاع آنها باشد.
او افزود: برخی بانکها بابت این خدمات پولی دریافت نمیکنند و برخی نیز برای فقط یکی از تراکنشهای واریز یا برداشت هزینه دریافت میکنند و این موضوع در اختیار بانکهاست.
حکیمی با تاکید بر این که بانکها موظفاند در این باره به مشتریان اطلاعرسانی کنند،اظهارکرد: در مورد اقدام بانک ملی میدانم که این اطلاعرسانی از مدتها پیش انجام شده بود و در این موضوع خلاف قانونی رخ نداده است، اما متاسفانه در شبکههای اجتماعی به دلیل اطلاعات ناموثق، یک موضوع اشتباه به سرعت منتشر شد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اظهار تعجب از اطلاق واژه اختلاس به این اقدام بانک ملی گفت: بانکها حتی میتوانند برای ارسال پیامک نسبت به تعیین سقف تراکنش اقدام کنند و ظاهرا بانک ملی نیز همین شیوه را انتخاب کرده است.
انتهای پیام/