صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

دفاع بانک مرکزی از اقدام بانک ملی

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی تاکید کرد که برداشت وجه از حساب مشتریان برای ارسال پیامک با اطلاع قبلی آنها قانونی است.
کد خبر : 20744

ناصر حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه ارسال پیامک تراکنش‌های بانکی یک خدمت ارزش افزوده است، ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند بابت خدمات ارزش افزوده از مشتریان پول دریافت کنند و البته این کار باید با اطلاع آنها باشد.


او افزود: برخی بانک‌ها بابت این خدمات پولی دریافت نمی‌کنند و برخی نیز برای فقط یکی از تراکنش‌های واریز یا برداشت هزینه دریافت می‌کنند و این موضوع در اختیار بانک‌هاست.


حکیمی با تاکید بر این که بانک‌ها موظف‌اند در این باره به مشتریان اطلاع‌رسانی کنند،‌اظهارکرد: در مورد اقدام بانک ملی می‌دانم که این اطلاع‌رسانی از مدتها پیش انجام شده بود و در این موضوع خلاف قانونی رخ نداده است، اما متاسفانه در شبکه‌های اجتماعی به دلیل اطلاعات ناموثق، یک موضوع اشتباه به سرعت منتشر شد.


مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اظهار تعجب از اطلاق واژه اختلاس به این اقدام بانک ملی گفت: بانک‌ها حتی می‌توانند برای ارسال پیامک نسبت به تعیین سقف تراکنش اقدام کنند و ظاهرا بانک ملی نیز همین شیوه را انتخاب کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر