صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

سفارش غذا، مسیر جدید تکنولوژی

تکنولوژی‌های وابسته به تحویل در محل و سفارش فوری غذا، رستوران‌های سانفرانسیسکو و آمریکا را با چالش تازه‌ای روبه‌رو کرده‌اند.
کد خبر : 206969

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از رویترز، پیشخوان رستوران‌های آمریکا کم‌کم مملو از تبلت‌ها و انواع وسایل جانبی تکنولوژی می‌شود که در حال دریافت سفارش هستند. سرویس‌هایی مانند «اوبر» و «دوردش» (DoorDash) که سفارش غذا را از متقاضیان گرسنه آنلاین دریافت می‌کنند و قرار است به سریع‌ترین روش ممکن آن را به دست مشتری برسانند، دردسر جدیدی برای رستوران‌دارها ایجاد کرده است.


نخستین مشکل زمانی بروز می‌کند که باید سفارش‌های رسیده از طریق اپلیکیشن‌های مختلف آنلاین، به سیستم رستوران منتقل و سپس دستور پخت به آشپزخانه ارسال شود. این کار با نرم‌افزارهای روزافزون و درخواست‌های پیاپی آنلاین در شرایطی که رستوران مشتری حضوری زیادی نیز دارد، نیاز به تخصص و سرعت عمل بالایی خواهد داشت.


مشکل اصلی نه در ارسال رساندن غذا به دست مشتری بلکه در هماهنگ کردن سفارش‌ها و آشپزخانه است. هنوز هیچ شرکت فعال در زمینه سفارش آنلاین غذا، چارچوب مناسبی برای این کار ارائه نداده و این در حالی‌ است که تا سال 2016 حدود 36 شرکت تازه‌کار (استارتاپ) در این حوزه مشغول به کار شده‌اند.


در بخش ارسال غذا، به‌تازگی یک شرکت ایسلندی نخستین سرویس ارسال غذا با پهپاد را در یک شهر کوچک راه‌اندازی کرده است اما سیل سفارش‌هایی که در پیشخوان تلنبار می‌شوند، برای رستوران‌داران آمریکایی معضل شده است.


در حال حاضر روش تجاری این کار به‌ این شکل است که شرکت سفارش‌گیرنده، 10 تا 30 درصد مبلغ پرداخت شده برای غذا را به‌ عنوان اجرت دریافت سفارش برای خود برمی‌دارد و این موجب می‌شود که باوجود تعداد بالای سفارش، بخش بیرون‌بر غذا در رستوران‌ها سودی نداشته باشد.


اغلب صاحبان رستوران معتقدند که پیوستن به شبکه ارسال فوری غذا با استارتاپ‌ها هیچ سود مالی مستقیمی برای رستورانشان ندارد و تنها منافع این کار، معروف شدن نام و گسترش تعداد افرادی‌ است که رستوران و غذای آنها را می‌شناسند.



انتهای پیام/

ارسال نظر