صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
مروری بر روزنامه‌های عرب‌زبان منطقه

«شب وحشت» در صنعاء/ ارتش ونزوئلا به حالت آماده‌باش درآمد

حمله جنگنده‌های سعودی به صنعاء، احتمال حمله نظامی آمریکا به ونزوئلا و ازسرگیری روابط میان ایران قطر؛ از موضوعاتی است که مورد توجه ویژه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفته‌‌‌‌‌ است.
کد خبر : 206373

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عناوین مهم روزنامه‌های عرب‌زبان منطقه را در زیر می‌خوانید:


حمله جنگنده‌های سعودی به صنعاء در «شب وحشت»



روزنامه العرب چاپ قطر خبر داد صنعاء، پایتخت یمن شب گذشته (جمعه) «شب وحشت» را پشت سر گذاشت، جایی که در آن 14 نفر ازجمله پنج کودک از یک خانواده در محله‌ای واقع در جنوب این شهر هدف حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان قرار گرفتند.


این حمله تنها چند ساعت پیش از آن انجام شد که سازمان ملل متحد ائتلاف عربی را به کشتار 42 غیرنظامی یمنی، در مدت یک هفته حمله هوایی متهم کرد.


همچنین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد در حمله دیگری 16 نفر ازجمله هشت عضو یک خانواده که پنج نفرشان کودک بودند، کشته شدند. تصاویر خبری منتشره نیز بیانگر حجم زیاد خسارت‌های وارده به ساختمان‌های شهری و کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان یمنی است.


ارتش ونزوئلا به حالت آماده‌باش درآمد



روزنامه الانوار چاپ لبنان در گزارشی نوشت: «نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا از ارتش کشورش خواسته است تا برای تقابل با حمله احتمالی از سوی آمریکا آماده شود.»


این هشدار به‌دنبال تهدید ضمنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به اقدام نظامی علیه ونزوئلا داده شده است. مادورو این هشدار را دو روز قبل از انجام مانور نظامی این کشور، در جمع مقام‌های عالی‌رتبه نظامی ونزوئلا مطرح کرد.


وزیر اماراتی: قطر پل‌های پشت‌سر خود را خراب کرد



روزنامه الدیار چاپ لبنان در گزارشی نوشت: «انور قرقاش، وزیر امور خارجه امارات در سلسه توییت‌هایی به ارزیابی میانجی‌گری روسیه برای حل بحران در حوزه خلیج (فارس) و سفر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به عربستان، قطر و امارات پرداخت و قطر را متهم به این کرد که همه‌ پل‌های میانجی‌گری را با ازسرگیری روابط با تهران سوزانده است.»


قرقاش درباره تصمیم دوحه برای بازگرداندن سفیرش به تهران، نوشت: «قطر با گرایش به سوی ایران و یمن، در حال گسترده‌تر کردن ابعاد بحران و سوزاندن پل‌ها(ی پشت سر خود) است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر