صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
در مسابقات دانشجویان جهان

نشان طلا یونیورسیاد بر سینه دو دانشجوی واحد میانه نقش بست

دو تن از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در رشته تکواندو نشان طلا را بر گردن خود آویختند.
کد خبر : 206351

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌ آنا، سعید رجبی و میرهاشم حسینی در بیست و نهمین دوره مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین تایپه 2017 در رشته تکواندو توانستند با غلبه بر همه حریفان خود بر سکوی قهرمانی تکیه کنند.


رجبی، هوگوپوش وزن 87- کشورمان ابتدا برابر آدرین آنجیال نماینده اسلووکی دارنده مدال برنز قهرمانی ۲۰۱۵ را ۲۸ بر ۸ به برتری رسید، در دومین مبارزه به مصاف ماتئو میلانی از ایتالیا رفت و ۲۶ بر ۲ پیروز شد. وی در دیدار سوم میسائل لوپز از مکزیک که در کارنامه وی مدال تورنمنت های مختلف به چشم می خورد را ۱۷بر ۳ از پیش رو برداشت.


وی در مرحله نیمه نهایی رافائیل کمالف از روسیه را ۱۰ بر ۹ از پیش رو برداشت و راهی فینال شد.


نماینده وزن هفتمی کشورمان در فینال این رقابت‌ها با سئونگوان لی از کره جنوبی مبارزه کرد و در دیداری حساس در حالیکه تا ثانیه‌های پایانی راند سوم نتیجه به نفع نماینده کره جنوبی بود نتیجه را مساوی کرد و در راند طلایی با کسب دو امتیاز موفق شد خوشرنگ ترین مدال این رقابت ها را کسب کند.


میر هاشم حسینی نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم کشورمان نیز پس از یک‌ دور استراحت به مصاف گانگیمن چو از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۲۹ بر ۱۱ به برتری رسید در دومین گام سائوراو از هندوستان را با قاطعیت ۲۰ بر صفر از پیش رو برداشت در ادامه سباستین روبرتو ناوئا از شیلی را ۱۶ بر ۹ شکست داد.


وی در مرحله نیمه نهایی محمد ممدوف آذربایجانی دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و قهرمان نوجوانان جهان ۲۰۱۴ را ۱۹ بر ۹ شکست داد و راهی فینال شد.


نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم کشورمان در فینال این رقابت ها لوکاس گازمن تکواندوکار با سابقه آرژانتینی رفت و با غلبه (۱۷ بر ۵) بر این تکواندوکار بر سکوی قهرمانی ایستاد.


این رقابت‌های G2 است که به نفر اول ۲۰ امتیاز، نفر دوم ۱۲ امتیاز و نفرات سوم ۷٫۲۰ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.


بیست و نهمین دوره بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۷ با حضور ۷۶۳۹ ورزشکار از ۱۴۲ کشور جهان و در ۲۱ رشته ورزشی از روز جمعه – ۲۷ مرداد به مدت ۱۳ روز در چین تایپه تایوان در حال برگزاری است.


بیست و نهمین دوره مسابقات یونیورسیاد جهانی دانشجویان از تاریخ 28 مرداد تا 8 شهریور سال جاری به مدت 11 روز در کشور چین تایپه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر