صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

کاخ سفید: ما مسئول تامین امنیت عراق نیستیم

کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد که آمریکا مسئولیتی در قبال تامین امنیت عراق ندارد.
کد خبر : 20612

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آنتی‌وار، دولت آمریکا در تلاش برای سلب مسئولیت از خود در قبال وضعیت ایجاد شده در عراق به عنوان یکی از تبعات حمله آمریکا به این کشور، در بیانیه‌ای ادعا کرد: واشنگتن مسئول وضعیت امنیت فعلی در عراق نیست.


بر اساس این گزارش، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در این‌باره با تاکید بر مشکلات روزافزون ایجادشده برای گروه‌های مبارز خارجی در عراق گفت: جنگ علیه داعش به عهده ارتش عراق است.


این در شرایطی است که این اظهارات جاش ارنست نشانه‌ای از مخالفت مواضع کاخ سفید با پنتاگون است که تلاش بسیاری برای فشار بر مقامات عراق برای همکاری با گروه‌های مورد حمایت واشنگتن در زمینه مقابله با داعش است.


در واقع در شرایطی که مقامات وزارت دفاع آمریکا در تلاش برای خوب جلوه دادن اقدامات خود در عراق هستند، این اقدام کاخ سفید مبنی بر گذاشتن مسئولیت وضعیت فعلی بر دوش مقامات عراقی باعث ضعیف جلوه دادن موضع آمریکا در مسائل بغداد خواهد شد.


از سوی دیگر این مسئله تلاش‌های واشنگتن برای نفوذ خود در عراق را با ناکامی مواجه خواهد کرد. در عین حال این مسئله باعث بروز مشکل برای مقامات نظامی عراق شده است که از یک سو با سرزنش‌های شدید مقامات نظامی آمریکا مواجه هستند و از سوی دیگر با این مسئله که استراتژی ارتش برای مقابله با داعش نیاز به تغییرات اساسی دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر