صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۴۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
آنا بررسی می کند :

اصرار دولت به بازشماری آرای بیطرف به چه معناست؟

در حالیکه پس از افزایش آرای آخوندی یکبار آرای بیطرف مورد بازشماری قرار گرفت و با کاهش دو رایی روبرو شد، بار دیگر معاون پارلمانی رئیس جمهور اصرار دارد که آقای وزیر پیشنهادی نیرو باید مورد بازشماری قرار گیرد.
کد خبر : 205913

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران مدعی شده بود که آراء بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو باید در مجلس بازشماری گردد، که این اقدام در همان روزِ بازشماری آرا وزیر راه و شهرسازی به اصرار برخی نمایندگان انجام شده و آرای بیطرف برخلاف گمانه زنی‌ها با کاهش دو رایی همراه گردیده بود.


رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس در روز سه شنبه و پس از بازشماری و افزایش آرای آخوندی گفته بود: این تغییرات باعث شد برخی نمایندگان خواهان بازشماری آرای وزیر پیشنهادی وزارت نیرو شوند که این موضوع در صحن علنی مطرح شد و پزشکیان که اداره جلسه را بر عهده داشت با بازشماری موافقت کرده و آراء بیطرف با حضور تعدادی از اعضای سه فراکسیون مجلس و بنده بازشماری شد.


رنجبرزاده ادامه داد: در جلسه رای اعتماد به وزرا، تعداد آراء موافق وزیر پیشنهادی نیرو 133 رای قرائت شد که در بازشماری آراء موافق به 131 رای به دلیل مخدوش بودن دو رای کاهش پیدا کرد، همچنین 6 رای دیگر نیز به دلیل خط خوردگی نیز مخدوش و باطله اعلام شده بود.


اظهارات امیری مبنی بر لزوم بازشماری آرای بیطرف یک روز پس از اینکه این اتفاق افتاده، از دو حالت خارج نیست؛ یا معاون پارلمانی از اخبار مهم بهارستان بی خبر است و نمی دانسته که آرای بیطرف پس از بازشماری با کاهش نیز روبرو شده، یا اینکه دولت و شخص حسینعلی امیری بر این امر و جلوس بیطرف بر وزارت نیرو اصرار دارد.


اینکه امیری با چه هدفی این موضوع را مجددا در بین خبرنگاران مطرح کرده جای سوال دارد اما مساله مهمتر عدم بررسی دقیق آرای نمایندگان در مجلس است که اجازه بروز چنین حواشی مهمی را می دهد.


فولادگر: نمی فهمم اصرار امیری بر بازشماری آرای بیطرف چه معنایی دارد


حمیدرضا فولادگر عضو فراکسیون ولایی مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به همین موضوع که آرای بیطرف نیز یکبار بازشماری و با کاهش دو رایی مواجه شده است، گفت: معنای اصرار معاون پارلمانی رئیس جمهور بر این موضع را متوجه نمی شوم!


حال باید دید براستی دولت با چه هدفی به دنبال بازشماری آرای بیطرف است؟ آیا معاون پارلمانی به یک مشاور رسانه ای برای انتقال اخبار صحن علنی مجلس نیاز دارد یا در پشت پرده خبرهایی است که طی روزهای آینده نتیجه آن مشخص خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر