صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
عضو هیأت علمی واحد یزد:

لازمه موفقیت در کسب و کار رشد همه‌جانبه و توسعه‌یافتگی یکنواخت همه عوامل است

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، لازمه موفقیت در کسب و کار را رشد همه‌جانبه و توسعه‌یافتگی یکنواخت همه عوامل دانست و گفت: نادیده انگاشتن یک یا چند بعد در کسب و کار موجب عدم باروری آن خواهد شد.
کد خبر : 205833

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا دهقانی اظهار کرد: «کسب و کار جدید به مثابه موجود زنده ای است که برای ایجاد، رشد و بالندگی نیازمند یک اکوسیستم یا زیست بوم است که در فضای آن به آرامی تنفس کند و مانند جوانه ای نوپا بر درخت توسعه اقتصادی پدید آید و به بار نشیند.


وی ادامه داد: «اکوسیستم کارآفرینی شامل مجموعه‌­ای از عوامل مختلف به هم وابسته در درون یک ناحیه خاص است که حداقل دربرگیرنده این عناصر هستند؛ دانشگاه ها و سازمان های پژوهشی، منابع انسانی واجد شرایط، شبکه­ های رسمی و غیررسمی، دولت ها، ایده ها و فرصت ­ها، سرمایه و منابع مالی، ارائه ­دهندگان خدمات حرفه ­ای و فرهنگ کارآفرینی که با همه این عامل ها به روش پویا و باز پیوند دارد.»


دهقانی افزود: «اهمیت این موضوع بدان خاطر است که در صورت نادیده انگاشتن یک یا چند بُعد از ابعاد و الزامات، هدف مورد نظر محقق نخواهد شد و منابع مصروف شده به هدر رفته، کارایی و اثربخشی لازم را حاصل نخواهد داشت.»


مدیر کل برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی یزد با توجه به کسب مقام اول استان یزد در سالیان متمادی در کنکور و ارتباط این مقام اولی باکارآفرینی گفت: «امروز در استان ما، آموزش و پرورش، افتخار بیش از20 سال برتری در قبولی دانشگاه را دارد که عنوان بسیار ارزشمندی است؛ اما یزد را تبدیل به شهر آزمون ها و کنکورها کرده تا دانش آموزان در نبردی سخت و نفس‌گیر در مدارس خاص پذیرفته شوند و کمتر فرصتی برای آموزش های خلاقانه و نوآورانه و مهارت های تبدیل ایده و فرصت به ثروت و کارآفرینی باقی بماند.»


وی خاطرنشان کرد: «اتفاقی که در همه کشورهای توسعه یافته دنیا، سال­ هاست که تجربه شده است و آموزش کارآفرینی را از دبستان­ های خود آغاز کرده‌اند پس با در اختیار داشتن این تجربه از کشورهای مختلف باید کارآفرینی در همه ابعاد آن و از مدارس آغاز و به گونه ای به فرهنگ تبدیل شده تا کسب و کار موفقی حاصل شود.»






انتهای پیام/

ارسال نظر