صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

راه اندازی اولین قطار مسافری زاهدان- اصفهان در هفته دولت

نخستین قطار مسافری زاهدان- اصفهان در هفته دولت راه اندازی می‌شود.
کد خبر : 205280

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ در سال جاری راه‌اندازی قطار مسافربری زاهدان- کرمان- یزد- اصفهان و بالعکس پیشنهاد شد که قرار است طبق برنامه‌ریزی انجام شده اولین قطار مسافری زاهدان- اصفهان در هفته دولت راه‌اندازی شود.


یک رام قطار مسافری چهار تخته در مسیر زاهدان- تهران هم راه اندازی شده است. از ابتدای سال تاکنون ۵۸۸ هزار و ۳۶۲ تن بار از طریق خطوط ریلی جنوبشرق جابجا شده است.


بخشی از حمل بار مربوط به بارگیری ۴۲۷ هزار و ۶۹۳ تن کالا بوده که به دیگر استان‌ها و کشور پاکستان صادر شده است.


در این مدت ۱۶۰ هزار و ۶۶۹ تن کالا در ایستگاه راه‌آهن زاهدان تخلیه شده است.


عمده کالاهایی که از طریق خطوط ریلی جنوب شرق به کشور پاکستان صادر شده گوگرد، گل سرخ و سیمان است.


حمل بار صادرات توسط راه آهن جنوبشرق در ۴ ماه ابتدایی امسال از طریق مرز پاکستان ۱۶۴ درصد، واردات ۵ درصد و ترانزیت بار ۵۰ درصد افزایش داشته است.


نصب دستگاه توزین در خط ریلی سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین و منحصر به فردترین اقدامات راه آهن جنوبشرق است که با وجود آن می‌توان هم اینک قطارهای ترانزیتی خط نرمال و عریض کشور ایران و پاکستان را نیز در کمترین زمان ممکن توزین کرد.
حمایت همه جانبه مجلس از حمل و نقل ریلی
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه بازدید از شرکت راه آهن اعلام کرد: با توجه به مزایای حوزه ریلی، حجم وسیعی از سرمایه گذاری باید در این حوزه صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ علاء الدین بروجردی با اشاره به موضوع آمار تاسف بار تصادفات جاده‌ای و آمار کشته شده‌ها در کشور، گفت: در شرایط بعد از جنگ، آمار سوانح جاده‌ای بیش از پیش افزایش یافت بنابراین حمل و نقل ریلی نقش بسیار اساسی را به لحاظ ایمنی نسبت به جاده‌ای دارد.


وی افزود: با توجه به موضوع ایمنی و افزایش آن در بخش حمل و نقل کشور، باید سیاست گذاری‌ها به سمت و سوی حمل و نقل ریلی پیش رود و هزینه‌های زیادی برای این بخش مهم و استراتژیک صورت گیرد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وضعیت کلان شهری، چون تهران که جمعیت آن هر روز در حال افزایش است، گفت: اگر ۳ میلیون نفر روزانه در تهران از طریق مترو که بخشی از حمل و نقل ریلی به شمار می‌آید، جابجا نشوند، تهران قفل می‌شد.


وی با اعلام اینکه ایمنی حمل و تقل ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به این موضوع کاملا واقف بوده و حمایت‌های خود را در جهت تحول این بخش حمل و نقلی دریغ نخواهیم کرد.


بروجردی ضمن ابراز خوشحالی از بازدید راه آهن و بخش مرکز کنترل آن، گفت: ما برای این بخش باید از ظرفیت‌های برون مرزی نهایت بهره مندی را ببریم و مهمتر از همه استفاده از ظرفیت مهندسین صنعت ریلی است.


وی به جذب سرمایه برای توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی، یکی از اولویت‌های اساسی، جذب سرمایه‌های بخش دولتی و خصوصی است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه بازدید از شرکت راه آهن گفت: با توجه به مزایای حوزه ریلی حجم وسیعی از سرمایه گذاری باید در این حوزه صورت گیرد.
وی تاکید کرد: با حمایت مجلس باید تحول در حمل و نقل ریلی را گسترده‌تر کنیم.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: باید تا ۸ سال آینده در بحث قطارهای سریع السیر به توسعه لازم برسیم و امروز زمان مناسبی است تا حداکثر استفاده را از حمل و نقل ریلی ببریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر