صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
عضو هیات رئیسه شورای همکاری اقتصادی ایران و آفریقا:

نظام تعرفه‌گذاری آفریقا مستعد سرمایه‌گذاری و ماندگاری است

عضو هیات رئیسه شورای همکاری اقتصادی ایران و آفریقا گفت: شرایط اقتصادی ایران در دوران پساتحریم و از سویی نیازهای قاره سیاه امکان رشد و توسعه جایگاه صادراتی کالاهای ایران را فراهم می‌کند چراکه برخی از کشورهای آفریقا،‌ جزو کشورهای پیشرفته از حیث صنعت، نفت و سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آیند.
کد خبر : 203656

حبیب الله انصاری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا، با تاکید بر آنکه بازارهای هدف صادراتی را نباید تنها معطوف به خاورمیانه دانست، گفت: قسمت‌های شمالی و غربی قاره آفریقا، پتانسیل بالایی برای «صادرات کالای ایرانی» یا «سرمایه‌گذاری برای تولید برند ایرانی و‌ پخش آن کالا» را دارا هستند زیرا نظام تعرفه‌گذاری در کشورهای شمالی آفریقا تنها مستعد سرمایه‌گذاری و بهره‌وری از طریق صادرات کالا از همین نقاط است.


وی ادامه داد: ظرفیت‌های تولیدی، تجاری و موقعیت استراتژیک ایرانی در دسترسی به آبهای آزاد می‌طلبد مسئولان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.


عضو هیات رئیسه شورای همکاری اقتصادی ایران و آفریقا درباره بازار مصرفی کشورهای این قاره تاکید کرد: جمعیت 1.2 میلیارد نفری قاره آفریقا، نیازهای فراوانی را در زمینه کالاهای تولیدی از جمله صنایع غذایی، پوشاک،‌ کالاهای سرمایه‌ای و ... را دارند ضمن آنکه امروز ظرفیت مناسبی برای ورود ایران به مراوادات تجاری و سرمایه‌گذاری با آفریقای جنوبی وجود دارد.


این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در کشورهای آفریقا وجود دارد، تاکید کرد:سرمایه‌گذاران ایرانی باید بر اصول واقعی اقتصاد یعنی همکاری دوجانبه، سرمایه‌گذاری و صادرات متکی باشند و در مسیر ماندگاری در این بازارها گام بردارند.


انصاری با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی ایران می‌تواند به بازارهای اکثر کشورهای آفریقایی عرضه شود، تصریح کرد: برخی از کشورهای آفریقا،‌ جزو کشورهای پیشرفته به‌شمار می‌آیند که از حیث صنعت و سرمایه‌گذاری در جایگاه مطلوبی قرار دارند؛ کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی، نیجریه، الجزایر و ... پتانسیل های نفتی، صنعتی، و دریایی فراوانی را دارند که مطالعه در خصوص این بازارها می تواند باعث جهش آمارهای صادراتی هم شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر