صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

نانوایی‌ و میوه‌فروشی همچنان در صدر شکایات مردم هستند

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگنندگان اعلام کرد: از مجموع شکایات مردمی در تیر ماه، ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاه های خودروهای سبک بوده است.
کد خبر : 203553

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، غلامرضا صارمیان، عملکرد تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها را طی تیر ماه سال جاری تشریح و اظهار کرد: این سامانه ابزار نظارتی مردم بر عملکرد بازار است. طی تیر ماه سال جاری در مجموع ۱۴ هزار و ۱۰۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت شده که از این تعداد ۷۳ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۲۷ درصد باقی مانده نیازمند کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.


وی افزود: از مجموع شکایات ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاه های خودروهای سبک بوده است و گران‌فروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.


مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات اظهار کرد: از مجموع شکایات دریافتی، ۴۳۵ فقره (سه درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن تشکیل و ارجاع پرونده منتفی شده است.


این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش شده پس از دریافت شکایات در کوتاه ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود، توضیح داد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به کنترل و نظارت می پردازند. برای نمونه شهر تهران به هفت منطقه تقسیم شده که پس از دریافت شکایات، بازرسان در مدت زمان کمتر از نیم ساعت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارایه گزارش اقدام می کنند.


صارمیان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف از طریق تلفن شماره ۱۲۴ مراتب را به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: نانوایی
ارسال نظر