صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

دولت به راحتی می‌تواند وضعیت آلودگی هوا را اصلاح کند

رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فاجعه آب گرفتاری اصلی محیط زیست کشور است و مشکلات امروز زیست محیطی ما نتیجه رفتارهای سال‌های گذشته بوده که با کمک حاکمیت و دولت بخشی از خسارت وارده قابل جبران است.
کد خبر : 203137

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید این سازمان با بیان اینکه فاجعه آب در کشور ما گرفتاری اصلی محیط زیست است، گفت: شرایطی که امروز جنگل‌های زاگرسی دچار آن شده‌اند، حتی در زمان یخبندان هم سابقه نداشته است. این جنگل‌ها امروز در آتش بیماری گرفتار شده‌اند.


وی اظهار داشت: زمانی که عشایر کشور را برای تولید 120 هزار تن گوشت حمایت می‌کردیم به فرسایش خاکی حاصل از آن توجهی نداشتیم. اگر رودخانه کارون و ارس امروز با مشکلات زیست محیطی روبه‌رو هستند نتیجه رفتارهای دیروز ما در این زمینه است.


کلانتری ادامه داد: این شرایط را نمی‌توانیم به گردن رفتارهای زیست محیطی پیش از انقلاب اسلامی بیندازیم.


رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست ابراز داشت: اگر حاکمیت و دولت بخواهد می‌توانیم بخشی از این خسارت‌ها را جبران کنیم.


وی گفت: از 132 میلیارد متر مکعب آب‌های تجدیدپذیر در حال حاضر تنها 88 میلیارد متر مکعب باقی مانده است. این در شرایطی است که ما 110 درصد آب‌های تجدیدپذیر خود را مصرف می‌کنیم در حالی که تراز بین‌المللی آن حدود 40 درصد است.


کلانتری با بیان اینکه ما بسیاری از تالاب‌های کشور را از دست داده‌ایم و این روند به خاطر نبود سیلاب در کشور است، افزود: امروز به خاطر عدم مدیریت صحیح باید هزینه‌های 100 برابری نبود آب در کشور را بپردازیم.


وی خاطر نشان ساخت: وضعیت هوا به کمک دولت به راحتی اصلاح خواهد شد. اما فرسایش خاک و تشکیل دوباره آن که 700 سال زمان نیاز دارد کار دشواری است.


رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: محیط زیست را یک نفر نمی‌تواند اصلاح کند اگر دولت به داد مردم نرسد این سازمان با حدود 400 هزار پرسنل و 146 میلیون هکتار مناطق تحت حفاظت کاری از پیش نخواهد برد.


وی افزود: یک نفر برای حفاظت 400 هکتار اراضی تحت حفاظت سازمان محیط زیست کافی نیست بلکه همه مردم باید کمک کنند.


به گفته کلانتری، سیاست محیط زیست، سیاست توسعه متوازن و پایدار است.


رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست معصومه ابتکار را سمبل محیط زیست ایران و چهره جهانی خواند و گفت:‌ باید سعی کنیم شاخص‌های محیط زیستی کشورمان را بهبود دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر