صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
جلالی:

اجرای اقتصاد مقاومتی راه‌ برون رفت از مشکلات کشور است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس راه‌ برون رفت از مشکلات کشور را اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: جامعه رسانه‌ای کشور می‌تواند کمک کند تا به جای پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی موضوعات اصلی کشور مورد بررسی قرار گیرد و بیشتر به مسائل اساسی کشور پرداخته شود. 
کد خبر : 203034

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز (دوشنبه 23 مرداد) در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


کاظم جلالی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و شهدای مدافع حرم به ویژه شهید محسن حججی، ‌گفت: از تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه که در طول یک‌سال گذشته در انتشار اخبار و اطلاع رسانی همت مضاعفی داشته‌اند، ‌قدردانی می‌کنم. خبرنگاری تنها یک شغل نیست بلکه رسالتی بزرگ و مهم برای روشنگری، انتقال دقیق خبر و تفهیم نقاط قوت و ضعف در اجتماع است.


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه امروز پدیده‌هایی شوم همچون سَلفی‌گری،‌ داعش و تروریسم هر روز در منطقه جنایت‌های تاسف‌باری را رقم می‌زنند،‌ اظهار کرد: به دلیل اقدامات جنایتکارانه تروریست‌ها مصیبت‌های بزرگی بر مردم منطقه وارد شده است. در ماجرای شهید حُججی دیدیم که فرزند مظلوم این سرزمین که برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و اهل بیت(ع) و دفاع از مردم ستمدیده منطقه در حال مبارزه بود چگونه به دست شوم تروریست‌ها به شهادت رسید.


وی افزود: تبیین وضعیتی که امروز در منطقه رخ می‌دهد باید از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه به جامعه مخابره شود که البته تاکنون هم به خوبی به این موضوع پرداخته شده است و خبرنگاران بسیاری در مسیر عمل به تعهد و رسالت رسانه‌ای خود شهید شده یا آسیب‌های جدی دیده‌اند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم جامعه خبری در خصوص مسائل داخلی نیز بتواند به مسئولان کمک کنند تا زمینه رفع این مشکلات پدید آید.


جلالی یادآور با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که در جامعه وجود دارد، گفت: کمک کردن به مسئولان برای حل این مشکلات می‌تواند اقدامی سازنده از سوی جامعه رسانه‌ای کشور باشد و جامعه رسانه‌ای بازخورد افکار عمومی در حوزه‌های مختلف را می‌تواند به خوبی بیان و منتشر کند.


وظایف احزاب بر روی دوش جامعه رسانه‌ای کشور قرار گرفته است


نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: به دلیل نبود احزاب در جامعه برخی از وظایف احزاب بر روی دوش جامعه رسانه‌ای کشور قرار گرفته است که این روند می‌تواند به تصمیم‌گیری سنجیده از سوی مسئولان کمک کند.


وی با بیان اینکه مجلس از فردا برای رای اعتماد به وزرا تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: اکنون دوره سعی و خطا گذشته است و مسئولان باید همه تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصاد انجام دهند.


جلالی با تاکید بر اینکه باید در 4 سال فعالیت دولت دوازدهم حجم عمده‌ای از مشکلات کشور با تلاش همگانی حل شود، اظهار کرد: اگر روی موضوعات اصلی کشور متمرکز نشویم و برای آنها تصمیم‌گیری نشود، نسل امروز و فردا ما را نخواهد بخشید.


این نماینده مردم در مجلس افزود: با تمهیداتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام به‌ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته‌اند، باید همه برای تحقق این سیاست‌ها تلاش کنیم.


اجرای اقتصاد مقاومتی راه‌حل برون رفت از مشکلات کشور است


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس راه‌حل برون رفت از مشکلات کشور را اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: جامعه رسانه‌ای کشور می‌تواند کمک کند تا به جای پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی موضوعات اصلی کشور مورد بررسی قرار گیرد و بیشتر به مسائل اساسی کشور پرداخته شود.


جلالی اشتغال، تولید، فراهم کردن فضای مطلوب کسب و کار و رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و‌ سرمایه‌گذاران موسسات اعتباری را از مسائل اساسی کشور دانست و گفت: باید به سمت دسته‌بندی و اولویت‌گذاری مشکلات کشور حرکت کنیم تا قوای سه گانه و همه مجموعه‌ها برای رفع آنها با تعامل و همدلی برنامه‌ریزی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر