صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

فروشگاه آنلاین فوق پیشرفته آمازون چگونه کار می‌کند؟ + ویدئو

انبار آنلاین در فروشگاه آمازون آنقدر مکانیزه و مدرن شده است که سرعت پیدا کردن کالاها و بسته‌بندی و در نهایت ارسال به مشتریان را در این فروشگاه به شدت بالا برده است.
کد خبر : 202737

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Fox، کلیپ‌های بسیاری در مورد نحوه کار انبار آنلاین آمازون منتشر شده است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است‌. سیستم اتوماتیک انبار آمازون به گونه‌ای کار می‌کند که کارمندان این انبار به راحتی می‌توانند کالای مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیابند.
گفته شده است که راز موفقیت سایت آمازون نیز نحوه انبارداری آن است. آمازون یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین جهان به شمار می‌رود که بیش از 80 انبار عظیم دارد که از آن برای ارائه خدمات و تحویل اجناس به بیش از 30 میلیون مشتری در اقصی نقاط جهان استفاده می‌کند.


گفتنی است که آمازون یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی می‌باشد که در سال ۱۹۹۴ در سیاتل، ایالتی در واشنگتن، تاسیس شد. این وب‌سایت که در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب آغاز به کار کرد. پس از آن به فروش کالاهای نو و یا دست‌ دوم را از طریق اینترنت مبادرت ورزید. هم‌اکنون کالاهای مختلفی از جمله کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش هم عرضه می‌کند.
به نظر می‌رسد که سیستم پیشرفته انبارداری و دستری ساده آمازون، صاحب آن یعنی جف بزوس 53 ساله را به پولدارترین فرد کره زمین تبدیل کرده است.
از سفارش تا تحویل در چند ساعت


روزهایی مانند عید شکرگزاری، روزهای شلوغی برای مرکز پاسخگویی 102 میلیون مترمربعی آمازون به شمار می‌رود. کارگران آمازون میلیون‌ها بسته ارسال می‌کنند. به طور مثال در روز جشن شکرگزاری سال 2015 آمازون حدود 51 میلیون بسته ارسال کرد. این یعنی در هر ثانیه 629 قلم جنس در این فروشگاه فروخته شد. مقامات آمازون برنامه‌ریزی می‌کنند که هر سال بیشتر از سال قبل سرویس‌دهی داشته باشند.


بسیاری از مراکز پاسخوگویی از ربات‌های «کیوا» برای مدیریت سفارش‌های استفاده می‌کنند. آنها ربات‌های مستقلی هستند که توانایی حمل حدود 317 کیلوگرم محصول را در قفسه‌های خود دارند. این ربات‌ها قفسه‌ها را به دست چیننده‌های آمازون می‌رسانند و آنها اقلام خریداری شده را در سطل‌های سفارش می‌گذارند که همین امر کلی در صرفه‌جویی زمان موثر است.


سطل‌های سفارش چند کیلومتر روی ریل‌ها حمل می‌شوند تا به دست کارکنان برسند و به صورت دستی بسته‌بندی شوند.


این بسته‌ها سپس مرتب می‌شوند و وارد کامیون‌های حمل بار می‌شوند.


در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت‌های کارگران آمازون را تماشا کنید:





مترجم: نسترن صائبی



انتهای پیام/

ارسال نظر