صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

لاریجانی: آمریکایی‌ها بدانند طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه گام اول مجلس بود

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب جزئیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه گفت: آمریکایی‌ها بدانند قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه گام اولی بود که مجلس برداشت.
کد خبر : 202619

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از پایان بررسی جزئیات طرح یک فوریتی «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» با تشکر از نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی که در دو ماه اخیر وقت زیادی بر روی این طرح گذاشته‌اند، گفت: بخش‌های دیگر کشور هم که در زمینه‌های نظامی و هسته‌ای صاحب‌نظر هستند، در تدوین این طرح مشارکت کردند که مجلس این گام را با صلابت بردارد.


رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی‌ها بدانند که این گام اول بود که مجلس برداشت و ما با اینکه با احتیاط گام برداشته‌ایم، ۱۶ مورد اقدامات دیگر هم در هیات نظارت بر برجام نیز تصویب شده که اجرا خواهد شد.


وی ادامه داد: در این طرح هم در ماده ۱۰ دولت را موظف کرده‌ایم که اگر دولت آمریکا در رابطه با تحریم‌ها کارهایی انجام داد که مخالف برجام بود، باید اقدامات متقابل هم در زمینه هسته ای و هم در سایر امور انجام دهد و به مجلس شورای اسلامی گزارش بدهد.


نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات نیز با جدیت وظایفشان را در این قانون دنبال کنند و مجلس نیز همچنان پیگیر است و اقدامات آمریکا را مستمرا رصد می‌کند.


به گزارش آنا، همه مواد طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در نشست علنی امروز مجلس به صورت یکجا به رأی گذاشته شده و نمایندگان با ۲۲۸ رأی موافق، ۱ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن به این طرح رأی موافق دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر