صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۴۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بومی هستند

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ۷۰ درصد از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بومی هستند گفت: کیفیت‌بخشی به غذای دانشجومعلمان از برنامه‌های اولویت‌دار دانشگاه فرهنگیان است.
کد خبر : 202525

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از تسنیم، معصومه علی‌نژاد عصر امروز در حاشیه اختتامیه بخش دختران بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران با اشاره به این المپیاد اظهار داشت: المپیاد بیست و سوم درحالی رو به اتمام است که واقعا دانشجومعلمان امروز معلمی خود را به منصه ظهور گذاشتند و با تجلیلی که داشتند و اهدای کاپ و مدال‌هایشان به شهید حججی ایثار خود را نشان دادند.


وی افزود: این دانشجومعلمان در مدت یک هفته مسابقه زحمت بسیاری را در عرصه‌های مختلف ورزشی کشیده بودند و امروز هم کار معلمی را به اتمام رساندند و برای تمامی مربیان و سرپرستان درس‌آموز شدند.


علی‌نژاد اضافه کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد روحیه شادابی و نشاط در خوابگاه‌ها بوده و یکی از اهدافی که در معاونت دانشجویی دنبال می‌شود، ایجاد ورزش خوابگاهی و همگانی است، در کنار آن هم به طور حتم به ورزش قهرمانی می‌رسیم اما برای اینکه رکود و خمودگی را از خوابگاه‌ها جدا کنیم باید به سمت ورزش خوابگاهی برویم.


معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: امروز و البته یک ماه پیش جرقه بسیار خوبی زده شد و المپیاد وزارت علوم در بخش نخستین المپیاد ورزش همگانی را پشت سر گذاشتیم و با تمریناتی که داشتیم و اردوهایی که برگزار کردیم دانشگاه فرهنگیان موفق شد که چه در بخش دختران و چه پسران در بین 95 دانشگاه کشور رتبه نخسست را کسب کند.


علی‌نژاد بیان کرد: امروز بخشی از برنامه‌های اولویت‌بندی شده این معاونت تحقق یافته و امیدواریم که تا پایان سال تحصیلی بتوانیم برنامه‌های دیگر را هم در زمینه ورزش پیاده‌سازی کنیم.


وی ادامه داد: در این المپیاد دانشجومعلمانی از 31 استان کشور در قالب 6 رشته ورزشی رکت داشتند و تعداد دختران و پسران در دت این دو هفته 3 هزار نفر است که دانشجومعلمان دختر 880 نفر بودند و اختتامیه دو رشته تیمی فوتسال و والیبال دختران امروز برگزار شد و اختتامیه مابقی آنها که رشته‌های انفرادی مثل دو میدانی، تنیس رو میز و تکواندو بودند در روزهای گذشته برگزار شده است.


معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار دانشگاه فرهنگیان گفت: بخشی از اولویت‌های معاونت دانشجویی درارتباط با ایجاد حرکت و پویایی در ورزش و بخشی هم در داشتن سراهای دانشجویی محقق می‌شود.


علی‌نژاد عنوان کرد: اکنون نهضتی در دانشگاه فرهنگیان به راه افتاده که در معاونت دیگری دنبال می‌شود و به بهسازی سراهای دانشجویی می‌پردازند و فضاها آماده می‌شود که دانشجومعلمان از ابتدای مهرماه در خوابگاه‌ها حضور یابند.


وی اضافه کرد: نگاه دیگر معاونت دانشجویی روی بحث غذا است که قصد داریم تنوع بخشی کنیم و در کنار آن کیفیت‌بخشی داشته باشیم، یکی از کارهای این معاونت اقامه کیفیت بحث تغذیه دانشجومعلمان است زیرا آنها مادران آینده و معلمان این مرز و بوم هستند، بنابراین کیفیت‌بخشی به غذا و خوابگاه‌ها در اولویت دانشگاه قرار دارد.


معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: 65 هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان داریم که هر ترم بخشی از آنها فارغ‌التحصیل می‌شوند، سیاست دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش این بوده که به طور حتم دانشجومعلمان در شهرها و استان‌های خود به صورت بومی حضور داشته باشند مگر اینکه آن کد رشته در آن محل وجود نداشته باشد.


علی‌نژاد با اشاره به اضافه شدن رشته مشاوره به رشته‌های این دانشگاه گفت: رشته مشاوره در دو تا سه استان به کد رشته‌ها افزوده شده و 16 رشته‌ای هم که از ابتدا از وزارت علوم مجوز گرفته‌اند احصاء شده و پذیرش دانشجو دارند.


وی افزود: 70 درصد دانشجومعلمان بومی هستند و عملکرد دانشجومعلمان پس از فراغت از تحصیل رضایت بخش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر