صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
در پاسخ به آنا مطرح شد؛

قالیباف: سامانسراها را قبول ندارم، در بین کارتن‌خواب‌ها، دانشجویان و بهترین مترجمان حضور دارند

شهردار تهران در بازدید از بازارچه خیریه زیرگذر ولیعصر، از تاسیس دو سامانسرای جدید در شهر تهران خبر داد.
کد خبر : 20249

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد باقر قالیباف در این بازدید در پاسخ به خبرنگار آنا در خصوص تاسیس 5 سامانسرایی که وعده داده بود گفت: از این تعداد تاکنون 2 سامانسرا ساخته شده و به دنبال راه اندازی سه سامانسرای دیگر هستیم.


وی افزود: شهرداری تهران سابقه تاسیس چندین سامانسرا در شهر را دارد، اما در کل تشکیل سامان‌سرا‌ها را قبول ندارم.


قالیباف گفت: با اینکه اردوگاه‌هایی درست و کارتن‌خواب‌ها را در آنها جمع‌آوری کنیم و تحت عنوان ماده ۱۶ از آنان مراقبت کنیم، موافق نیستم. اما به هر حال وزارت کشور این اقدام را از ما خواسته و بر همین اساس شهرداری نیز درحال آماده‌سازی سامان‌سرا‌ها است.


شهردار تهران یادآور شد: ‌ اکنون در بین کارتن‌خواب‌ها، دانشجویان و بهترین مترجمان حضور دارند که اگر این افراد را کمک کنیم، می‌توانند خود را اداره کنند و نباید نسبت به این افراد از رفتارهای قهرآمیز و سلبی استفاده شود.


قالیباف در ادامه سخنانش یکی از معضلات شهر تهران را آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: برای رفع این آسیب ها رسیدگی به فقرا، ایتام و نیازمندان در دستور کار شهرداری است. البته این وظیفه ما که در قوانین و مقررات نیز به آن اشاره شده، وظیفه‌ انسانی و اسلامی ما نیز هست.


وی افزود: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی که در بخش‌های مختلف اقدام به کمک به نیازمندان و فقرا می‌کنند و اقدامات آن‌ها نیز به صورت داوطلبانه است، از سوی ما مورد حمایت قرار می گیرند تا هم‌افزایی بیشتری بین آنها به وجود آید و بتوانند بهتر به وظایف خود بهتر عمل کنند.


شهردار تهران افزود: فکر می‌کنم برای نخستین بار است جمعی از مؤسسات خیریه به صورت خودجوش در این مکان با هماهنگی‌ شهرداری تهران حضور پیدا کرده‌اند. این گالری‌ها در اختیار مردم گذاشته شد تا هم خودشان را معرفی کنند وهم مردم از آن‌ها خرید کنند و با اهداف این مؤسسات آشنا شوند تا فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه به وجود بیاید.


قالیباف یادآور شد: ‌ مطمئن هستم با برنامه‌هایی که در شهرداری تهران داریم می توانیم بخشی از نابسامانی‌هایی که در سطح شهر در حوزه رسیدگی به محرومان و نیازمندان و کسانی که در حوزه درمان نیازمندان هستند وجود دارد را حل کنیم.


وی با تاکید بر ساماندهی زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها گفت: شهرداری تهران موظف است رسیدگی های لازم را در این خصوص انجام دهد و بر همین اساس این دست اقدامات از برنامه‌های جدی ما در شهرداری است.


قالیباف یادآور شد: بر همین اساس به دنبال آن هستیم تا هر ماه این بازارچه خیریه را برپا کنیم و در ماه مبارک رمضان نیز این بازارچه خیریه به صورت گسترده‌تری برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر