صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
وزیر بهداشت:

گام سوم طرح تحول سلامت، مهاجرت به شهرها را کم کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور عنوان کرد: با اجرای گام سوم طرح تحول سلامت، دیگر مهاجرت از روستاها و مناطق محروم به شهرهای بزرگ و مراکز شهرها نداریم بلکه همه تمایل دارند به محیط و مراکز درمانی بروند چون دریافتی در محیط متفاوت است و این نشان دهنده این است که سیاستگذاری‌ها درست بوده است.
کد خبر : 20234

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، سازمان‌های تابعه و مسئولان روابط عمومی معاونت‌های ستاد مرکزی ضمن بیان این مطلب گفت: دانشگاه‌هایی که به بخش روابط عمومی توجه دارند مدیران هوشمندی دارند.


وزیر بهداشت خطاب به مدیران روابط عمومی‌ها، گفت: کار شما به تصویر کشیدن خدمات دولت در حوزه سلامت است و در عین حال شما می‌توانید، امین مردم باشید و از طریق سامانه‌های ایجاد شده گوش شنوا داشته باشید و مشکلات مردم را به مسئولان منتقل کنید.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به حساسیت و اهمیت بخش روابط عمومی گفت: در یک سال و نیم گذشته روزانه از یک تا دو ساعت در حوزه روابط عمومی وقت گذاشته‌ام.


دکتر هاشمی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها ابزار مهم مدیریت‌ها هستند، گفت: مدیران باید بدانند که محیط خارج از سازمان اعم از مردم، ذینفعان و همکاران چه قضاوتی درباره تصمیمات و برنامه‌های مدیران دارند و در عین حال مدیران نیاز به حمایت دارند که این حمایت را از طریق روابط عمومی با به تصویر کشیدن اقدامات مثبت آنها به دست می‌آورند.


وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت حوزه روابط عمومی گفت: سرمایه گذاری در حوزه روابط عمومی هزینه نیست بلکه بسیار ارزشمند و عین سرمایه گذاری است.


دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های اطلاع رسانی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و معاونت‌ها در یک سال و نیم گذشته در خصوص طرح تحول سلامت قدردانی کرد وی همچنین از صدا و سیما،خبرگزاری‌ها، مطبوعات و دیگر رسانه‌ها که در این مسیر به روابط عمومی‌ها کمک کردند قدردانی کرد.


وزیر بهداشت گفت: اجرای این طرح باعث شد که بخشی از مشکلات مردم در حوزه سلامت کاهش یابد و دولت در این مورد تصمیم خیلی مهمی را گرفت و سلامت را جزء اولویت‌های اصلی خود قرار داد.


دکتر هاشمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها از اجرای طرح تحول سلامت حمایت کرده‌اند به حمایت‌های همه ارکان نظام از جمله دولت، مجلس، ائمه جمعه و نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاهها از این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح توانستیم ضمن حمایت مالی از هزینه‌های درمانی مردم، مراکز بهداشتی درمانی را نوسازی و بازسازی کنیم و ارائه خدمات بهداشتی درمانی را در روستاها، شهرها و مناطق حاشیه نشین کشور گسترش دهیم.


وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرهای زیر 20 هزار نفر کمبود پزشک نداریم گفت: سه هزار پزشک متخصص نیز در شهرستان‌های کشور توزیع شده اند.


هاشمی با بیان اینکه دولت در مورد ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت نیز تصمیمات هوشمندانه‌ای را گرفته است، گفت: با اجرای گام سوم طرح تحول سلامت دیگر مهاجرت از روستاها و مناطق محروم به شهرهای بزرگ و مراکز شهرها نداریم بلکه همه تمایل دارند به محیط و مراکز درمانی بروند چون دریافتی در محیط متفاوت است و این نشان دهنده این است که سیاستگذاری‌ها درست بوده است.


وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به در پیش بردن انتخابات گفت: برخی بنا به سیاه نمایی و مایوس کردن مردم دارند در حالی که بنا به فرمایش امام راحل یاس و نا امیدی از جنود ابلیس است.


دکتر هاشمی با توجه به تنگناهای مالی دولت خطاب به مدیران روابط عمومی ها گفت: امسال کار سخت‌تری پیش رو دارید و با توجه به در پیش رو بودن انتخابات، ورود به حاشیه‌ها آسیب رسان است.


با انتشار اخبار به موقع، فضای شایعات را ببندیم


وزیر بهداشت در ادامه با توجه به برگزاری آزمون دستیاری و زحمات طاقت فرسا برای برگزاری این آزمون در کمال سلامت و صحت گفت: متاسفانه در فضاهای مجازی اتهاماتی به حوزه ما وارد می‌شود و ما باید با دادن به موقع خبر، فضا را بر روی شایعات ببندیم چرا که معتقدم هر جا بی‌خبری باشد شایعات قوت می‌گیرد و شایعه مخرب است.


دکتر هاشمی همچنین در ادامه موفقیت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در کسب مقام برتر در دو رقابت کشوری را تبریک گفت و از زحمات همه همکاران حوزه اطلاع رسانی قدردانی کرد.


بهداشت وارد فعالیت‌های سیاسی نمی‌شود


وی در پایان به مدیران روابط عمومی تاکید کرد که وزارت بهداشت دستگاهی خدماتی است و دستگاههای خدماتی باید از ورود به فعالیت‌های سیاسی اجتناب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر