صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
محمدرضا یزدانی‌خرم در گفت و گو با آنا؛

سلطانی‌فر می‌تواند مشکلات ورزش را حل کند/ مسائل کلی نظام به کی‌روش ربطی ندارد

کارشناس مدیریت ورزش گفت: ورزش ایران مشکلات زیادی دارد و سلطانی‌فر این توانایی را دارد که آنها را برطرف کند.
کد خبر : 202280

محمد رضا یزدانی خرم رئیس سابق فدراسیون کشتی و والیبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد معرفی دوباره مسعود سلطانی‌فر برای تصدی پست وزارت ورزش گفت: «سلطانی‌فر برخلاف وزرای دیگر که شناخت خوبی از ورزش و ورزشکاران نداشتند همه رشته ورزشی را به خوبی می‌شناسند. وی وقتی در استانداری گیلان بود من بارها خدمتشان رسیدم و کاملا با روحیاتش آشنا هستم. سلطانی‌فر در زمینه‌ای که مشغول است سعی می‌کند اطلاعاتش را به بالاترین حد برساند و در ماه‌هایی هم که در وزارت ورزش مشغول بود ورزش ایران رشد چشمگیری را به خودش دید.»


وی در رابطه با مشکلات پیش روی در ورزش ایران بیان کرد: «قبل از حضور سلطانی‌فر در وزارت ورزش، ورزش ایران زیرنظر چند وزیر و چند رئیس سازمان کار کرد که بازدهی خوبی نداشتند. در سال‌هایی که می‌توانستیم با عملکرد بهتر ورزش کشور را رو به جلو ببریم اما با کارهای غلط پیشرفت خوبی نداشتیم. یکی از تصمیمات غلطی که در سال‌های گذشته گرفته شد بازنشسته کردن افراد باتجربه است.»


یزدانی خرم ادامه داد: «درحالی که در فدراسیون‌های جهانی سن بازنشستگی را 80 سال اعلام کرده‌اند اما متاسفانه در ایران سن بازنشستگی 70 سال اعلام شده است که همین مساله باعث می‌شود افراد باتجربه خاشیه نشین شوند. در همه رشته‌ها افراد دانشمند از سن 60 سال به بعد رشد می‌کنند ولی متاسفانه در ورزش ایران یک مدیر که سال‌ها کار کرده و در حالی که باید تجربیاتش را دراختیار جوانان بگذارد باید بازنشسته شود و در خانه بنشیند. پیشنهاد ما این است که سلطانی‌فر جلوی این کار را بگیرد و ما هم قصد داریم بعد از انتخاب دوباره‌اش به عنوان وزیرورزش در این مورد جلسه‌ای با سلطانی‌فر داشته باشیم.»


وی افزود: «ورزش ایران مشکلات زیادی دارد که به طور حتم تنها کسی که می‌تواند این مشکلات را برطرف کند سلطانی‌فر است.ما در روزهای گذشته برخی از مشکلات اساسی ورزش ایران را بررسی کردیم که قرار است در ماه‌های آینده آنها را در مجلس مطرح کنیم تا نمایندگان مجلیس با تصویب قوانینی کمک کنند تا ورزش ایران در 4 سال آینده رو به جلو حرکت کند.»


رئیس سابق فدراسیون کشتی و والیبال در رابطه با حضور دو بازیکن تیم ملی فوتبال مقابل نماینده رژیم صهیونیستی و برخورد تند مسئولین ورزش با این حرکت گفت: «از روزی که حضرت امام(ره) فرمودند با اسرائیل هیچ رابطه‌ای نداشته باشیم تاکنون در تمام زمینه‌ها رابطه خودمان را با این رژیم غاصب قطع کرده‌ایم. من حدود 23 سال در فدراسیون کشتی و والیبال مشغول بودم و بارها دیدم که ورزشکاران ما در مسابقات و رویدادهای بزرگ جهانی مقابل اسرائیلی‌ها قرار نگرفتند و چه بسا که بهترین مدال آن مسابقات می‌توانست زندگی آنها را دگرگون کند را از دست دادند.»


وی افزود: «در مورد حرکت دو فوتبالیست تیم ملی هم قاطعیت فدراسیون مربوطه را می طلبد. فدراسیون باید از بازیکنان توضیحاتی را بخواهد و اگر صحبت‌های آنها غیرمنطقی بود جریمه‌هایی برای آنها درنظر بگیرد. شاید کی‌روش بخواهد بار دیگر بخاطر این مساله حاشیه‌سازی کند اما فدراسیون وظیفه دارد او را متقاعد کند که این مساله در چارچوب سیاست‌های نظام است و به سرمربی تیم ملی ربطی ندارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر