صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۴۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

تجلیل از تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی در مسجد جامع دماوند

مراسم تجلیل از سرپرست و اعضای تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور فرماندار، امام جمعه، جمعی از مسئولان ادارات و رئیس دانشگاه امروز در جمع نمازگزاران نماز جمعه مسجد جامع دماوند برگزار شد.
کد خبر : 202200

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر محمود صفری رئیس واحد دماوند در این مراسم و قبل از خطبه‌های نماز جمعه با تشکر از فعالیت های انجام شده توسط دانشجویان، وجود تیم‌های علمی دانشجویی را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: در دوران رژیم ستمشاهی جو امنیتی و ضد اسلامی بسیار خطرناکی در کشور بویژه در دانشگاه‌ها وجود داشت و کوچک‌ترین حرکتی چه علمی چه سیاسی در نطفه خفه می‌شد.


وی ادامه داد: به لطف خداوند متعال و مجاهدت و رشادت جوانان این مرز و بوم، نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای انقلاب فرهنگی و به رهبری امام راحل (ره) به پیروزی رسید و ما شاهد تغییرات اساسی در فرهنگ دینی کشور بوده و هستیم.


صفری اظهار کرد: اجتماعات مختلف دانشجویی اعم از علمی، سیاسی و فرهنگی عرصه ظهور و بروز استعدادهای نهفته جوانان مستعد کشور است که در مسیری درست و بر گرفته از آموزه‌های ملی و مذهبی به کار خود ادامه می‌دهند.


رئیس واحد دماوند گفت: حضور همین دانشجویان نخبه در مجامع جهانی و بین المللی باعث معرفی دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهانیان و شناساندن خدمات بزرگ مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به شکلی زیبا برای همگان است.


صفری وجود کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته در کنار سالن چندمنظوره ورزشی و کلاسهای مناسب آموزشی در این واحد دانشگاهی را یک مزیت برای دانش آموزان بومی شهرستان دانست و اظهار کرد: امکانات و تجهیزات واحد دماوند نه تنها در شرق استان تهران بلکه در کشور کم نظیر است و این یک مزیت علمی برای جوانان ماست و در همین راستا و با کمک آموزش و پرورش دماوند، کلاسهای آموزش رباتیک دانش آموزی در دانشگاه برگزار شده است.



در ادامه مراسم و توسط حجت الاسلام و المسلمین فتاح دماوندی امام جمعه، محمودی فرد فرماندار و محمود صفری رئیس دانشگاه از دکتر پیام پرکار رضائیه سرپرست، سمیع بهنام مسئول هماهنگی و سید جواد حسینی، پوریا میرمحمدی، محمد حسن میرمحمدی، محمد امین زاور، احمدرضا دادفر و امیر حسین رسولی اعضای تیم اعزام شده به مسابقات ناگویا ژاپن با هدایا و لوح قدردانی شد.


تیم رباتیک (DML) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند که امسال با اعضایی جدید پای به میدان رقابت گذاشته است و با حضور ارزشمند خود در مسابقات بین المللی ایران اپن توانسته بود مقام سوم مسابقات در لیگ ربات امدادگر واقعی را کسب کند، این بار در مصافی بزرگ‌تر و در ناگویای ژاپن موفق به کسب مقام ششم در شاخه ربات امدادگر واقعی شد؛ این در شرایطی است که بیست تیم در رشته ربات امدادگر واقعی در این مسابقات معتبر جهانی شرکت کرده بودند که تیم دماوند با شایستگی تمام در میان بالا‌ترین تیم‌های جهان از دانشگاه‌های بر‌تر دنیا همچون تیم هکتور از دانشگاه آلمان و تیم‌ام آی تی بر‌ترین دانشگاه فنی آمریکا، توانست مقام ششم را با اختلاف بسیار کمی از تیم پنجم کسب کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر