صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
سالاری در صحن علنی شورای شهر:

تغییر کاربری مسکونی به تجاری، تهران را تهدید می‌کند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: با توجه به افزایش تغییر کاربری‌های مسکونی به تجاری در مناطق مرکزی پایتخت به ویژه منطقه 6، به زودی شاهد تخلیه سکونت‌گاه‌های این مناطق و بروز آسیب‌های اجتماعی در آنها و ایجاد تهدیدی جدید برای شهر تهران خواهیم بود.
کد خبر : 20205

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر با تاکید بر اینکه یکی از مهم­‌ترین اولویت‌­های مدیریت شهری و تمامی سازمان‌ها، نهاد‌ها و دولت جمهوری اسلامی بحث نوسازی و بهسازی بافت‌­های فرسوده است، اضافه کرد: قطعا در کلانشهر تهران با توجه به حجم گسترده­ بافت فرسوده در کنار بافت‌­های ناپایدار و با توجه به حضور تمامی سازمان­‌ها و نهادهای حاکمیتی، نظامی و امنیتی، دولت و غیره قطعاً رسیدگی به موضوع بافت‌های فرسوده و ناپایداراز اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.


وی ادامه داد: من از شورای شهر تهران و ریاست فعلی و ریاست سابق تشکر می‌­کنم به دلیل اینکه نسبت به ایجاد «کمیته توسعه شهری» و شورا اقدام کردند و تشکر ویژه از کمیته شهرسازی و معماری به لحاظ اینکه تنها کمیته­ بسیار فعالی که با حضور مهندس چمران و همکاران ما در کمیسیون شهرسازی و معماری و سایر نمایندگان استانداری تهران، فرمانداری تهران و نمایندگان مجلس به صورت فعالانه موضوعات فرابخشی و بین بخشی را پیگیری می‌­کند.


سالاری افزود: تداوم فعالیت­‌ها و نتایج مثبت این کمیته باعث خواهد شد که سایر کمیته­‌ها نیز فعال شوند. همچنین به دنبال دغدغه­ شورا و موضوع‌های مطرح شده در این کمیته شاهد بودیم که در سطح دولت جمهوری اسلامی ایران ستاد ملی احیا و نوسازی بافت­‌های فرسوده به ریاست جناب آقای روحانی و به عضویت شهردار تهران و دبیری سازمان نوسازی شهرداری شکیل شده است و ما این را به فال نیک می‌­گیریم و امیدواریم شاهد این باشیم که در آینده­ نزدیک در این حوزه اقدامات بسیار مؤثری صورت گیرد.


این عضو شورا در ادامه سخنانش در صحن علنی شورای شهر تهران از افزایش تغییر کاربری‌های مسکونی به اداری در شهر تهران انتقاد کرد و گفت: هرچند این مسئله مصوبه شورا را دارد و قانونی است اما به شدت کاربری‌­های مسکونی در مناطق مرکزی شهر در حال تبدیل به تجاری بوده و به صورتی که در منطقه ۶، بنا به اعلام رئیس اجرای احکام منطقه، ۵۵ درصد تغییرکاربری‌­های مسکونی به تجاری در این منطقه انجام می‌­شود.


رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران افزود: بنابراین قطعا ما در آینده­ نزدیک شاهد تخلیه سکونت‌گاه­‌ها و در پی آن شاهد بروز مشکلات زیاد اجتماعی مانند محله‌های هرندی، عودلاجان و... خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر