صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
معاون اجتماعی وزارت بهداشت هشدار داد:

افزایش شیوع ایدز در کشور از طریق روابط جنسی نامتعارف

معاون اجتماعی وزارت بهداشت بیان کرد: متاسفانه شاهدیم که گسترش ایدز از طریق روابط جنسی نامتعارف در کشور، افزایش قابل توجهی داشته است.
کد خبر : 201942

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر محمد هادی ایازی ضمن تاکید بر جایگاه سلامت در برنامه دولت‌ها و ضرورت سلامت جامعه ‌محور، گفت: حوزه سلامت، یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم است. خوشبختانه در دولت یازدهم شاهد تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت بودیم و تشکل‌‌های غیردولتی و خیریه‌ها دارای یک محل رجوع در این وزارتخانه هستند و توانسته‌ایم روابط خود را با دیگر دستگاه‌ها و بخش‌ها برای توسعه سلامت افزایش دهیم چرا که به دنبال کاهش مخاطرات سلامتی مردم و هزینه‌های نظام سلامت هستیم.


معاون اجتماعی وزارت بهداشت افزود: در نظام سلامت بدون مشارکت مردم و تشکل‌ها و ارتباطات برون‌بخشی، نمی‌توان به جایگاه مناسب دست یافت. در زمینه ایدز نیاز به فعالیت جدی و فرهنگ‌سازی داریم. متاسفانه شاهدیم که گسترش ایدز از طریق روابط جنسی نامتعارف در کشور، افزایش قابل توجهی داشته است.


وی خاطرنشان کرد: بیلبوردهایی را که در سطح تهران درباره ایدز و مسایل آن نصب شد، بازتاب وسیعی داشت. ابتدا در برابر آن مقاومت و مخالفت زیادی شد ولی کوتاه نیامدیم تا بتوانیم مردم را آگاه کنیم. هم ‌چنین سریال پریا با نگاه کنترل و کاهش بیماری ایدز و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه ساخته شد و بازتاب مثبتی در سطح جامعه داشت و آمارهای معاونت بهداشت از میزان افزایش مراجعات مردم به آزمایشگاه‌ها به منظور انجام آزمایش‌های ایدز داشت.


معاون اجتماعی وزارت بهداشت افزود: شبکه تشکل‌های فعال در حوزه ایدز برای هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری باید تشکیل شود تا گامی بزرگ در این راه برداریم. با هماهنگی انجام شده با وزیر کشور، مقرر شد نشستی از شورای اجتماعی کشور، به ایدز اختصاص داده شود و در آن جلسه، گزارش این نشست را نیز ارائه خواهم داد.




انتهای پیام/

ارسال نظر