صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

هواپیمای نظامی روسیه بر فراز کاخ سفید پرواز کرد

سخنگوی پنتاگون با اعلام خبر پرواز هواپیمای توپولف154 روسیه بر فراز کاخ سفید و دیگر اقامتگاه‌های رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد ناظران در چارچوب قرارداد آسمان باز می‌توانند اجازه پرواز در هر جایی را درخواست کنند .
کد خبر : 201883

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، منابع رسانه‌ای آمریکا اعلام کردند هواپیمای نظامی روسیه بر فراز ساختمان پارلمان، وزارت دفاع (پنتاگون)، کاخ سفید و دیگر زیرساخت‌های اداری آمریکا و در ارتفاع 1 هزار متری به پرواز درآمدند.


قرار است دفتر دیپلماتیک روسیه هفته آینده آسمان آمریکا و کانادا را در چارچوب قرارداد «آسمان باز» بازرسی کنند.


شبکه سی‌ان‌ان در این‌باره گزارش کرد: «هواپیمای توپولف 154 روسیه در چارچوب قرارداد آسمان باز اقدام به پرواز نظارتی بر فراز کاخ سفید و دیگر اقامتگاه‌های رئیس‌جمهوری آمریکا کرده است.»


طبق این گزارش، هواپیمای توپولف 154 روسیه در چارچوب پروازی مورد توافق با طرف آمریکایی در چارچوب قرارداد آسمان باز بر فراز کنگره، پنتاگون و شهر بدمینستر ایالت نیوجرسی پرواز کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تعطیلات خود را در آنجا می‌گذراند.


سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با بیان اینکه چنین ماموریت‌هایی به‌طور کاملا عادی و معمولی اجرا می‌شوند، تصریح کرد: «همه این پروازها به‌ویژه وقتی به ناظران اجازه داده می‌شود شاخص‌های حسگرها را ثبت کنند با دقت تنظیم و کنترل می‌شوند.»


به گزارش آنا، «آسمان‌های باز»، توافقنامه‌ای میان 34 کشور جهان درباره اجازه پرواز هواپیماهای جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده است. این معاهده برای ایجاد درکی متقابل و اطمینان به کشورهای امضا کننده درباره همه تحرکات و فعالیت‌های نظامی که ممکن است باعث نگرانی آن‌ها شود، ایجاد شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر