صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد

از مصوبه راه‌اندازی مرکز مطالعات ویژه شورای شهر جلوگیری شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصمیم شورا مبنی بر راه‌اندازی مرکز مطالعات ویژه شورای شهر عنوان کرد: با وجود تدوین مصوبه‌ای در این رابطه، شورای شهر به‌ منظور پرهیز از موازی کاری و جلوگیری از هدر رفت منابع و هزینه‌های اضافی از اجرای این مصوبه خودداری کرد.
کد خبر : 20175

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا تقی‌پور در ادامه یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اعلام این خبر افزود: ما در عصر انفجار اطلاعات زندگی می‌کنیم و طبیعتا در این دوره انجام مطالعات دقیق و جامع یکی از مبانی اصلی هر نوع تصمیم‌گیری است.


وی افزود: در بخش‌هایی چون شورا که تصمیم‌گیری‌ها عمدتا راهبردی و کلان هستند و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی قابل‌توجهی برای شهر دارند، ضرورت لحاظ مبانی علمی در بررسی طرح‌ها و لوایح شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.


وی افزود: اما با وجود تدوین مصوبه‌ای در این رابطه، شورای شهر به‌منظور پرهیز از موازی کاری و جلوگیری از هدر رفت منابع و هزینه‌های اضافی از اجرای این مصوبه خودداری کرد.


سخنگوی شورای شهر تهران بابیان اینکه اصل و ضرورت حمایت مجامع علمی از طرح‌ها و لوایح شورا هیچ‌گاه مورد تردید اعضا نبوده است، تصریح کرد: در زمان بررسی بودجه سال ۹۴، این بحث مجددا در شورا مطرح شد و تصمیم گرفتیم تا مرکز مطالعات پروژه‌ها، لوایح و طرح‌هایی که از طرف شورا ارجاع می‌شوند را پوشش دهد و در حداقل زمان ممکن بررسی کند.


وی ادامه داد: حضور مستمر نماینده مرکز در جلسات شورا، ارائه نمونه کارهای مطالعاتی به کمیسیون‌های مختلف و سرعت‌بالای کار در ذات خود قابل‌تقدیر است.








در زمان بررسی بودجه سال ۹۴، این بحث مجددا در شورا مطرح شد و تصمیم گرفتیم تا مرکز مطالعات پروژه‌ها، لوایح و طرح‌هایی که از طرف شورا ارجاع می‌شوند را پوشش دهد و در حداقل زمان ممکن بررسی کند

تقی‌پور تصریح کرد: با این‌ وجود، اکنون نیاز به بهبود و ارتقای این همکاری داریم تا در مرحله اول فرایند تعریف پروژه‌های مشترک تسهیل و در مرحله بعد، فرهنگ حضور مرکز در شورا به‌ عنوان بازوی علمی نهادینه شود.


سخنگوی شورای شهر تهران بابیان اینکه شورا می‌تواند روی فعالیت‌های پژوهشی مرکز مطالعات حساب کند، گفت: تلاش کردیم تا در کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر و کمیته برنامه‌ریزی اقتصادی پروژه‌هایی را برای مرکز تعریف کنیم و امیدواریم سایر کمیسیون‌ها نیز به همین شکل با مرکز مطالعات ارتباط برقرار کنند.


تقی‌پور در ادامه به نقش مرکز مطالعات شهرداری تهران در شفاف‌سازی پروژه‌های شهری اشاره کرد و افزود: شورای شهر باید طرح‌ها و لوایح پیشنهادی را دسته‌بندی کند و در اختیار مرکز مطالعات قرار دهد تا کار‌شناسان مرکز مبتنی بر اطلاعات علمی و راهبردی، طرح‌ها و لوایح را موردبررسی قرار دهند.


سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: اکنون هم شورا و هم‌ مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از تعامل شکل‌گرفته استقبال می‌کنند و سعی در توسعه کیفی این همکاری دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر