صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
ابوترابی در گفت‌وگو با آنا:

گزینه خوبی برای وزارت دادگستری معرفی شده است

عضو «کمیسیون شوراها وامورداخلی کشور» مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی دادگستری سابقه درخشانی در زمینه اجرایی دارد و با توجه تعهد، تخصص، اخلاق و تجربه وی به نظر من ایشان گزینه خوبی برای وزارت دادگستری است.
کد خبر : 201635

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباه معرفی سید علیرضا آوایی به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار کرد: بنده از زمانی که در اصفهان قاضی بودم آقای آوایی را که مدیر کل دادگستری استان اصفهان بود، میشناسم و به لحاظ کاری به طور مداوم با ایشان سروکار داشتم. با توجه به شناختی که از ایشان دارم به نظر من آقای روحانی گزینه بسیار خوبی برای وزارت دادگستری انتخاب کرده است.


عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور مجلس ادامه داد: آوایی سابقه درخشانی در زمینه اجرایی دارد و با توجه تعهد، تخصص، اخلاق و تجربه وی به نظر من ایشان گزینه خوبی برای وزارت دادگستری است.


وی درباره جایگاه وزارت دادگستری در دولت که تقریبا مسئولیت اجرایی ندارد، تصریح کرد: ما هم اذعان داریم که وزارت دادگستری نقش پررنگی در قانون اساسی و قوانین عادی (به لحاظ محدودیتی که در قانون اساسی برای آن تدوین شده است) ندارد. با توجه به این موضوع ما چند سال قبل تلاش کردیم که چند وظیفه جدید را برای وزارت دادگستری از جمله ثبت احوال و ثبت اسناد تعریف کنیم که شورای نگهبان به دلیل اینکه قانون اساسی چنین اجازه‌ای نمی‌دهد، با موضوع مخالفت کرد و تا کنون موفق نشده‌ایم وظایف جدیدی را برای وزارت دادگستری تعریف کنیم.


ابوترابی اظهار کرد: آقای بختیاری وزیر اسبق دادگستری به مزاح می‌گفت وزیر دادگستری یعنی کسی که لوایح را از دولت به مجلس می‌آورد و از مجلس به دولت می‌برد و کار اجرایی چندانی ندارد. امیدواریم بتوانیم وظایف جدیدی را برای این وزارتخانه توانمند تعریف کنیم.


نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس افزود: به نظر من وزارت دادگستری با دستگاه‌ها و امکانات و نیروهایی که دارد، ظرفیت بسیار خوبی است که بلااستفاده مانده است و می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند. ما امیدواریم شورای نگهبان تفسیر خود از قانون اساسی درباره حدود و اختیارات وزارت دادگستری را تغییر دهد که این اتفاق بافتد وظایف جدید به این وزارتخانه تفویض خواهد شد و وزارت دادگستری می‌تواند موثرتر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر