صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

اجرای گروه سوئیسی در شهر کتاب/ نوایی از کوه‌های آلپ

چهارشنبه عصر، یازدهم مردادماه، گروه سوئیسی the quartet laseyer به شهر کتاب مرکزی آمدند و در نشست قهوه و موسیقی این مجموعه شرکت کردند.
کد خبر : 200595

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط‌عمومی شهر کتاب، باربارا گیگر هاسر که کنترباس می‌نوازد و رهبر گروه است، در ابتدای این نشست، گروه را معرفی کرد و گفت: گروه ما 24 سال است که اجراهای متفاوت دارد و آلبوم منتشر کرده است. در این گروه، دانیل بوش، آکاردئون، یوهانسن اسمیش کنز، ویولن و آلبرت گراف نیز نوعی سنتور اروپایی را می‌نوازد.


گیگر هاسر پیش از آغاز این مراسم اظهار داشت: بسیاری از اسامی قطعاتی که امروز برای شما می‌نوازیم، قابل ترجمه به زبان انگلیسی نیست چراکه ریشه در تاریخ، جغرافی، فرهنگ و آداب و رسوم بخش خاصی از سوئیس است و برای فهم معنای آن باید پیشینه تاریخی آن را بدانیم و توضیح همه اینها در این زمان و مکان ممکن نیست.


این گروه در مجموع 5 قطعه را برای حضار اجرا کرد که هر کدام، نزدیک به 2 تا 5 دقیقه طول کشید. اما پیش از آن، آنها درباره نوع پوشش و معنایی که در پس سگک‌های لباس مردان نهفته است، توضیح داد.


رهبر این گروه گفت: در پشت و جلو و روی کفش مردان، نشانه‌هایی می‌بینید که عکس گاو بر روی آنها حک شده است، سمبلی برای حفاظت از مردان. روی گوشواره‌ها هم ماری است که دمش را گزیده و کاسه‌ای در ادامه دم آن است که با آن، خامه روی شیر را برمی‌دارند. آن مار هم نگهدارنده مردان از اتفاقات ناخوشایند و بد است.


گیگر هاسر همچنین درباره ژانر موسیقی این گروه گفت: آهنگ‌های ما سبکی قدیمی و فولکلور دارد و مربوط به بخش شرقی سوئیس می‌شود و به خصوص از نواهای کوهستان آلپ الهام گرفته شده است؛ نواهایی که برای ما بسیار کهن و بسیار مهم است.


وی در بخش دیگری از سخنانش به تفاوت‌های لباس مردان و زنان در این گروه اشاره کرد و گفت: قرن‌ها قبل در این منطقه از سوئیس، فقط مردان بودند که بیرون از خانه کار می‌کردند و به همین دلیل، لباس‌ آنها از تزئینات بیشتری برخوردار بوده است. در حالی که لباس کار زنان، همین اندازه ساده و بی تکلف بوده است.


گیگر هاسر همچنین گفت: البته لباس مهمانی یا به اصطلاح پلوخوری زنان بسیار پرزرق و برق و سنگین و گرم است به همین دلیل اصلا آن را به ایران نیاوردیم!


گفتنی است گروه the quartet laseyer تاکنون هفت سی دی منتشر کرده‌اند و در این مراسم اعلام کردند که به غیر از یک یا دو آلبوم آنها، باقی آثارشان به صورت رایگان قابل دانلود است و ایرانیان علاقه‌مند می‌توانند آثار آنها را دانلود و گوش کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: شهر کتاب موسیقی
ارسال نظر