صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۰۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

توسعه همکاری‌های ریلی تهران و آنکارا

هیات عالی رتبه راه آهن ایران متشکل از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این شرکت به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتایان ترک خو به آنکارا سفر کرده‌اند.
کد خبر : 200219

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از ایسنا، این هیئت دربدو ورود با ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه دیدار و روند آخرین همکاری‌های ریلی میان دو کشور و راه‌های توسعه همکاری‌های ریلی فی مابین را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.


سفیر ایران در این دیدار با اشاره به مشترکات تهران و آنکارا، گفت: روابط اقتصادی دوکشور از ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و خصوصا توسعه راه‌های مبادلاتی از جمله حمل و نقل ریلی دارد که البته در این میان نقش خطوط ریلی با در نظر گرفتن مزیت‌های فراوان آن، حائز اهمیت است.
طاهریان با اشاره به در دستورکار قرار گرفتن راه‌اندازی دو مرز جدید بین ایران و ترکیه و نیاز به توسعه مسیرهای حمل و نقل جدید گفت : خطوط مواصلاتی ریلی و اتصال آن به خطوط مسیرهای سریع‌السیرا از برنامه‌های توسعه‌ای برای افزایش مبادلات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور است.
در این نشست رسولی عضو هیات مدیره راه آهن ایران گزارشی از نتایج مذاکرات با مقامات راه آهن ترکیه حول محورهای فنی و زیربنایی، اتصال خطوط و استفاده از تجربه شرکت‌های ترک در حوزه احداث پایانه‌های مسافربری ارائه کرد.
وی تصریح کرد: توسعه خطوط ریلی کشور از دغدغه‌های مهم مسئولان کشور بوده و راه آهن ایران بر این اساس مصمم به توسعه حوزه مسیرهای بین‌المللی ریلی است و از تجربیات و توانمندیهای کشورهای همسایه بهره خواهد گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر