صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
واشقانی‌فراهانی:

تحصیلات تکمیلی یک تقاضای اجتماعی است/ دانشگاه‌ آزاد موظف به پاسخگویی درباره تقاضاها است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه واحدهای دانشگاهی زیان‌ده استان اصفهان شناسایی می‌شوند، گفت: دانشگاه‌های آزاد موظف به پاسخگویی به تقاضای تحصیلات تکمیلی از سوی دانشجویان هستند.
کد خبر : 19997

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر ابراهیم واشقانی‌فراهانی در جمع رؤسای واحد و مراکز دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ایران در تولید مقالات وضعیت بسیار خوبی دارد، گفت: ‌ایران تاکنون بیش از چشم‌انداز سال 1404 تولید مقاله داشته، اما همچنان با شاخص‌های بین‌المللی فاصله دارد که به عنوان یکی از ماموریت‌های واحدهای دانشگاهی در سطح کلان باید این فاصله دانشگاه آزاد اسلامی کم شود.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد ‌با بیان اینکه تحصیلات تکمیلی یک تقاضای اجتماعی است و دانشگاه‌ها موظف به پاسخگویی به این تقاضا هستند و دانشگاه‌های آزاد نباید این فرصت را از دست بدهند، تاکید کرد: چنین وضعی را اوایل انقلاب در سرمایه‌گذاری مناطق ویژه بنادر داشتیم که از دست دادیم و کشورهایی همچون ترکیه و دبی از این سرمایه ایرانی استفاده کرده و صاحب بندر شدند که متولیان امر دانشگاهی نیز نباید اجازه دهند چنین سرنوشتی دچار دانشگاه‌ها شود و برای تقاضای تحصیلات تکمیلی فکری کنند.


واشقانی با اشاره به اینکه شناسایی واحدهای زیانده از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست است، خاطرنشان کرد: از مسئولان استان و رؤسای واحد‌ها خواسته شد که نسبت به این قضیه پاسخگو باشند. برخی واحدهای دانشگاه‌‌ آزاد زیان‌ده هستند و یا دخل و خرج مساوی دارند که امروز این تصمیم گرفته شد که واحدهای زیان‌ده استان اصفهان شناسایی شوند.


وی افزود: یکی از موارد همکاری بین‌المللی، انتشار مجلات مشترک با سایر دانشگاه‌ها است که سبب اعتبار دانشگاه و فرصت مطالعات بین‌المللی می‌شود که خواسته شد پیشرفت نوآوری علمی به خصوص در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود تا اعضای هیئت علمی از آن استفاده و ایده جدید را برای اهداف دانشگاه استفاده کنند.


در این نشست، گزارش عملکردی از اعضای شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان استان اصفهان ارائه که به بررسی طرح‌های بررسی شده، طرح‌های در حال اجرا و طرح‌های به نتیجه رسیده پرداخته شد که از 54 طرح ارائه شده 18 مورد تاکنون به نتیجه رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر