صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
کارشناس صنعت بیمه:

نمایندگی‌های بیمه نباید حذف شوند

یک کارشناس صنعت بیمه درباره فروش آنلاین بیمه شخص ثالث با کارت هوشمند الکترونیکی گفت: شبکه نمایندگی‌ برای بخش بیمه مهم است و هر گونه نوآوری و هوشمندسازی این صنعت باید به گونه‌ای باشد که نمایندگی‌ها از ورطه فعالیت حذف نشوند.
کد خبر : 198679

مجید بنویدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه در صورت جدی‌ شدن بحث حذف فیزیکی بیمه‌نامه و ارایه کارت هوشمند قطعا شرکت‌های بیمه راهکاری را برای جلوگیری از حذف نمایندگی‌های خود پیدا خواهند کرد، افزود: اکنون 40 تا 50 درصد بازار شرکت‌های بیمه بر مبنای بیمه‌نامه شخص ثالث است و هرچه نمایندگی‌ها تقویت شوند بالطبع شرکت‌های بیمه قدرت بیش‌تری یافته و فروش توسعه پیدا می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی یکی از مقرهای اصلی درآمد نمایندگی‌های بیمه را بیمه‌نامه شخص ثالث تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: بدیهی است که صنعت بیمه باید به سمت نوآوری پیش رود اما این رویه باید هوشمندانه باشد تا نمایندگان حذف نشوند.


بنویدی تاکید کرد: در دنیا شرکت‌های بیمه به صورت مستقل بیمه‌نامه نمی‌فروشند و این امر از طریق نمایندگی‌ها صورت می‌گیرد بنابراین در صورت فروش آنلاین بیمه شخص ثالث هم باید برخی امور به نمایندگی‌ها واگذار شود.


این کارشناس صنعت بیمه عنوان کرد: شرکت‌های بیمه باید بر روی مدیریت ریسک تمرکز داشته باشند و خود نمی‌توانند در فروش بیمه‌نامه‌ها وارد شوند. هدف‌گذاری بیمه مرکزی هم در این بحث مطروحه قطعا تسهیل امور جاری برای بیمه‌گزار بوده و به دنبال حذف نمایندگی‌ها نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر