صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

واحدهای تامین مواد اولیه کالاهای شوینده به بلوغ رسیدند

عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت: با توجه به استانداردهای دشوار ایران نسبت به اروپا و سطح کیفی بالای مواد اولیه شوینده در ایران، باید در راستای تامین مواد اولیه کشورهای هدف گام برداشت تا ارزآوری مناسبی عاید کشور شود.
کد خبر : 198495

ابوالفضل مسگرزاده عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در گفت‌وگو با آنا با ارزیابی کیفیت محصولات تولیدی ایران در راستای ورود به بازارهای جهانی گفت: ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بین‌المللی در حوزه صنایع و مواد شوینده، از لحاظ تامین مواد اولیه برای کارخانه‌های خود دارای مزیت نسبی مناسبی بوده که علت آن تامین مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در داخل ایران است.


وی ادامه داد: بسیاری از استانداردهای مواد اولیه در حوزه شوینده‌ها در داخل کشور تدوین شده و مقدار اندک مواد اولیه کم‌مصرف استفاده شده در صنایع نیز با نظارت نهادهای ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو به داخل کشور وارد می‌شود، اما مرجع اصلی استاندارد و مبنای تولید کارخانه‌های دنیا در این حوزه اغلب از فرمولاسیون استاندارد اروپا و آمریکا تبعیت می‌کند.


مسگرزاده با اشاره به اینکه بیشتر کشورهای همسایه نیازمند واردات مواد اولیه محصولات بهداشتی و شوینده هستند، تاکید کرد: استاندارد مواد اولیه محصولات شوینده در ایران در مقایسه با استانداردهای اروپایی بسیار سختگیرانه‌تر بود و همین مورد کیفیت مواد اولیه ایرانی را در سطح گریدهای نخست بین‌المللی مطرح کرده اما استفاده از مواد اولیه را نباید تنها محدود به مصرف کارخانه‌های داخلی کرد و باید نگاهی به نیاز دیگر کشورهای همسایه‌ای داشت که مصرف خود را از دیگر کشورهای اروپایی تامین می‌کنند.


وی افزود: بسیاری از همسایگان ما که گام در تولید محصولات شوینده و حتی کالاهای بهداشتی گذاشته‌اند، تجربه و زیرساخت لازم را برای تولید مواد اولیه خود ندارند، بنابراین باید با معرفی مواد اولیه ایرانی و تشریح کیفیت آن برای کارخانه‌های هدف در منطقه این محصولات نداشته و ضمن تامین نیاز بازار داخلی، در چرخه صادرات نیز باید حضور فعالی داشته تا در نهایت برای کشور ارزآوری مناسبی در این حوزه رقم بخورد.


عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان اینکه درب به‌سوی صادرات مواد اولیه مواد شوینده ایران باز است، تصریح کرد: از چنین فرصتی باید در راستای ارزآوری، توسعه صادرات، رشد اقتصادی، پویایی تولید بهره برد چراکه مزیت نسبی ایران و توجیه اقتصادی از معیارهای مهم توسعه سرمایه‌گذاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر