صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
روایت دانشجویان از چگونگی لغو مراسم افتتاحیه انجمن امید

چه کسی «امید» دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ناامید کرد؟

برنامه افتتاحیه انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، که قرار بود با حضور مهمانانی چون حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و سید ابراهیم امینی، عضو هیئت رییسه مجلس ششم برگزار شود، پس از تغییرات چند باره لغو شد. حالا بعد از گذشت 5 روز، دانشجویان از دلایل لغو برنامه سخن می‌گویند.
کد خبر : 19849

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ باز هم یک اتفاق دیگر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در ماه های اخیر محل بحث و حواشی زیادی بوده است. این بار هم بنا به دلایلی نامعلوم افتتاحیه مراسم انجمن امید دانشگاه علوم پزشکی شیراز لغو شد. در ماه‌های گذشته، دعوا بر سر اراضی دانشگاهی با دانشگاه شیراز، برگرداندن الهه کولایی به فرودگاه و استقبال از علی مطهری با چوب و سنگ، از جمله رویدادهایی بوده که در تاریخ دانشگاه‌های شیراز ثبت شده است. این بار هم تلاش دانشجویان این دانشگاه ختم به خیر نشد و بچه های امیدوار انجمن امید سخنران های خود را به خانه فرستادند و از خیر مراسم افتتاحیه گذشتند.


برنامه افتتاحیه انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قرار بود ساعت 18 روز چهارشنبه 30 خرداد برگزار شود اما چند دقیقه به آغاز مراسم، به برگزار کنندگان برنامه اطلاع داده می شود به دلیل برگزاری کنکور در سالن مطهری، برنامه باید به سالن ولایت واقع در بلوار نیایش که مکانی خارج از دانشگاه است منتقل شود. اما روایت دانشجویان از دلایل لغو برنامه، چیز دیگری است.


توانایی تامین امنیت مهمانان وجود ندارد


رضا که یکی از دانشجویان عضو انجمن امید است درباره لغو این افتتاحیه به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری‌ آنا می‌گوید:‌ ریاست دانشگاه دکتر ایمانیه دلیل لغو مراسم را عدم صدور مجوز شورای تامین استان اعلام می کند و می گوید امکان دارد جلسه به حاشیه کشیده شود . ما هم متوجه نشدیم آیا شورای تامین استان حق لغو مراسم های دانشگاهی را دارد یا خیر. در حالی که مجوزها از استانداری گرفته شده بود اما ظاهرا متاسفانه زور استاندار به شورای تامین نرسیده بود و برنامه ما لغو می‌شود. البته شورای تامین گفته بوده که «با ما هماهنگی نشده است»؛‌ اما اگر این‌گونه است یکی به ما بگوید اگر هماهنگی‌ای از طرف ما نشده پس ما چه طور توانستیم سخنران هایمان را سوار هواپیما کنیم، به شیراز بفرستیم و از باند فرودگاه خودروی شخصی در اختیارشان قرار بدهیم. البته متاسفانه وقتی اینجا حتی نمی توانند امنیت آقای مطهری نماینده مجلس را تامین کنند؛ ما که دیگر جای خود داریم.


دلواپسان نگذاشتند


یکی از اعضای انجمن امید دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره دلایل لغو این افتتاحیه به آنا می گوید: قبل از برنامه برای تغییر مکان و زمان این افتتاحیه تحت فشار بودیم، می گفتند قرار است اینجا آزمون ارشد برگزار شود. بعد از مدتی متوجه شدیم موارد دیگری همچون عدم توانایی تامین امنیت، احتمال تجمع دلواپسان نیز از دیگر دلایلیبوده است که رسما اعلام نشد. از طرف دیگر گویا یکی از سران استان قرار بود در این افتتاحیه حضور داشته باشد و برای همین می گفتند باید روی چگونگی








عضو انجمن امید: قبل از برنامه برای تغییر مکان و زمان این افتتاحیه تحت فشار بودیم، می گفتند قرار است اینجا آزمون ارشد برگزار شود. بعد از مدتی متوجه شدیم عدم توانایی تامین امنیت، تحصن کفن پوشان دلواپس هم از دیگر دلایلشان بوده. از طرف دیگر گویا یکی از سران استان قرار بود در این افتتاحیه حضور داشته باشد و برای همین می گفتند باید روی چگونگی برگزاری با ما به توافق برسند

برگزاری با ما به توافق برسند. برای همین با وجود آنکه مجوزها گرفته شده بود اما مسئولان، سالن سخنرانی را به ما نمی دادند و آخر سر، درست در ساعتی که قرار بود برنامه شروع شود به ما گفتند یک سالن دیگر در خارج از شهر با وضعیتی نامناسب را در اختیار ما قرار خواهند داد. با برخی هماهنگی ها، سالن از دوستان خاص پر شده بود و هیچ تبلیغی هم از برنامه ما وجود نداشت.اما تشکل امید دانشجویان علی رغم میل باطنی و برای جلوگیری از هرگونه التهاب و حرکت احساسی در شهر با این موضوع موافقت کرد ولی وقتی از یک سو، با سالنی با چینشی از افرادی خاص مواجه شدیم و از سوی دیگر، میهمانان برنامه هم هرگونه تغییر در مکان برنامه در روز پایانی را توهین به خود دانسته و حاضر به حضور در برنامه نشدند؛ به همین خاطر انجمن به علت جمیع این مسائل و همچنین حفظ حرمت مهمانان تصمیم به لغو برنامه گرفت.


پاسخ دانشگاه علوم پزشکی شیراز


پیگیری های خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا برای صحبت با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به جایی نرسید. تنها یکی از مسئولان روابط عمومی این دانشگاه در برابر سوال خبرنگار آنا مبنی بر دلایل لغو این مراسم گفت: ما کسی را به این مراسم دعوت نکرده ایم و شما هم در جایگاهی نیستید که پاسخ بدهیم.


توهین، فریاد، تهدید و در نهایت قطع تلفن، واکنش نهایی این مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پرسش های خبرنگار آنا درباره چرایی لغو «امید» بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر