صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

المپیاد جهانی کامپیوتر هفته آینده با حضور ۸۵ تیم در تهران برگزار می‌شود

المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ از روز هفتم تا چهاردهم مرداد ماه با حضور نمایندگان۸۵ کشور مختلف در ایران برگزار می‌شود.
کد خبر : 198312

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از مهر، کل این بازه به رقابت علمی مربوط نمی‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هفتم مردادماه به افتتاحیه این رقابت‌ها اختصاص دارد و امتحان مسابقات علمی نیز در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه (هشتم و دهم مردادماه) برگزار می‌شود.


همکاری گوگل در این رقابت‌ها


محمد علی آبام، رئیس کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ در این باره گفت: «در جریان المپیادهای جهانی سه کمیته بین‌المللی، علمی و فنی فعالیت دارند که اعضای آن از کشورهای مختلفی هستند و ایران سه نماینده در آنها دارد».


او در ادامه گفت: «اعضای کمیته جهانی بهمن ماه سال قبل از تهران بازدید کرده و از روند آماده‌سازی برگزاری مسابقات اظهار رضایت کردند. برای طراحی سوالات از مدال‌آوران در تیم‌های قبلی ایران استفاده شده است. به عنوان نمونه، محمد مهدیان از مدال‌آوران تیم المپیاد جهانی ایران در سال ۷۲ عضو کمیته علمی مسابقات جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ است که هم‌اکنون در آمریکا و در شرکت گوگل در حال کار است و درخواست ما را پذیرفته و همکاری جدی با کمیته علمی دارد. سپیده مهابادی هم که تنها دختر ایرانی صاحب مدال طلای المپیاد جهانی به شمار می‌رود هم‌اکنون در دانشگاه MIT حضور دارد و با کمیته علمی مسابقات همکاری می‌کند».


کمیته راهنمایی


اما این رقابت علمی یک کمیته راهنمایی هم دارد که وظیقه تشکیل آن برعهده کشور برگزار کننده است. اعضای این کمیته هم طی فراخوانی که برای ۶۵ دانشگاه کشور ارسال شده و همچنین اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در الکامپ انتخاب شده‌اند.


کل تعداد این راهنمایان ۱۰۵ نفر است که از این تعداد ۸۵ نفرشان به ۸۵ تیم شرکت‌کننده اختصاص می‌یابند و نه راهنمای ارشد و ۱۱ اداره‌کننده همراهی‌شان می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: گوگل
ارسال نظر