صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

چرا آمریکا با خاورمیانه عاری از سلاح اتمی مخالفت می‌کند؟

آمریکا در حال بررسی احتمالی حمله اتمی رژیم اسرائیل به کشورهای عربی است و به همین دلیل ایجاد منطقه امن هوایی برای اعراب را نپذیرفته است.
کد خبر : 19823

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری پرس‌تی‌وی درباره علت عدم تمایل آمریکا برای پذیرش پیشنهاد کشورهای غربی مبنی بر ایجاد منطقه امن هوایی در خاورمیانه با دو خبرنگار غربی مصاحبه کرده است که این دو خبرنگار علت این امر را حفظ امنیت اسرائیل دانسته‌اند.


بر اساس این گزارش، حفصا کارا مصطفی، خبرنگار انگلیسی در این‌باره به پرس‌تی‌وی گفت: واشنگتن با مخالفت خود با این کار این مسئله را نشان داد که حفاظت از اسرائیل اولویت اصلی این کشور در منطقه است، نه یک خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای.


وی در بخش دیگری از سخنانش در این‌باره افزود: آمریکا در واقع با این اقدام خود به اسرائیل برای استفاده احتمالی از سلاح اتمی علیه کشورهای عربی چراغ سبز نشان داده است. به همین دلیل جامعه جهانی باید به مسئله تهدید سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل توجه ویژه‌ای نشان دهد.


وی در ادامه اظهارات خود در این‌باره تاکید کرد: آمریکا از اسرائیلی حمایت می‌کند که کشورهای منطقه را تهدید کرده است و این در شرایطی است که آمریکا ایران را که به دنبال فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای است، تحت فشار قرار می‌دهد.


از سوی دیگر ماکسین دوور، خبرنگار آمریکایی هم در این‌باره در گفت‌وگو با پرس‌تی‌وی مدعی شد: اگر کشورهای عربی سیاست تقویت تسلیحات خود را کنار بگذارند، آنگاه صلح برقرار خواهد شد. اما در صورتی که اسرائیل سلاح خود را بر زمین بگذارد، از هم خواهد پاشید.


وی همچنین مدعی شد که آمریکا هرگز علیه سیاست خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای رای نداده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر