صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

تجلیل از یک مدرس جانباز قطع نخاعی در واحد پارس‌آباد مغان

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر طی مراسمی از مدرس و جانباز قطع نخاعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان تجلیل شد.
کد خبر : 19806

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد پارس آباد مغان با بیان اینکه اساتید و دانشگاهیان مدیون و مرهون دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های جانبازان، شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند گفت: زمان جنگ تحمیلی این رزمندگان بودند که جان در طبق اخلاص نهاده و در دفاع از مرز و بوم خود و به فرمان امام خویش سنگ تمام گذاشتند. یادآوری آن روز‌ها و تجلیل از این عزیزان عملی فرهنگی و لازم الاجراست تا آیندگان این روز‌ها را بیاد داشته باشند و این وظیفه شرعی و ملی ماست.


دکتر اکبر جعفری شاعرلر افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان میراثی گرانبها و ارزشمند در در ذهن ملت ایران به ویژه نسل جوان باقی بماند و از هرگونه آفت مصون و در امان باشد که یکی از وظایف دانشگاه‌ها حفظ و اشاعه این ارزشهاست.


وی افزود: بسیج و بسیجی با اینکه مظهر تفکر و ایستادگی است، وظیفه سنگینی نیز بعهده دارد و آن حفظ ارزشهای انقلاب و حضور منسجم و یکپارچه و افتخار آفرینی در تمامی عرصه ملی و حوزه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی برای کشور عزیزمان ایران است.


جعفری گفت: استادان و دانشگاه‌ها با ارائه راهکارهایی علاوه بر تقویت روحیه پژوهش محوری مراقب نفوذ ایده‌های دشمنان در سیستم‌های علمی و آموزشی دانشگاهی شوند و با زنده نگه داشتن رشادتهای رزمندگان اسلام همچون حماسه آزادی خرمشهر، امام راحل (ره)، شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس که جان خود را در طبق اخلاص نهاده و در راه اسلام و ایران فدا کرده‌اند، دین خود را به این انقلاب و اسلام ادا کنند.


در ادامه ایرج محمدزاده از یادگاران جانباز (قطع نخاع) و مدرس دانشگاه از نحوه آغاز جنگ تحمیلی، رشادت‌های رزمندگان، اطاعت از فرامین رهبری و امام (ره) و خاطرات خود مواردی را بیان کرد.


در پایان مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدیه از این جانباز سرافراز تجلیل بعمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر