چرخ بازار با عرضه با کیفیت کالا و وجود تقاضا میگردد، نه تسهیلات گران
محمود تولایی رئیس کمیسیون مالیات اتاق بازرگانی ایران در گفتوگو با خبرنگار آنا با اشاره به نیاز اقتصاد و بازار کشور به تحرکبخشی بیشتر گفت: تحرک در بنگاههای تولیدی ناشی از تولید کیفی و افزایش سطح تقاضا برای کالاهای تولیدی بوده اما از زمانی که رکود گریبانگیر بنگاههای تولیدی شد این تحرکِ در بازار بود که بار خود را بست و رونق را با خود برد.
وی ادامه داد: زمانی که فاکتورهای تحرکبخشی در بازار یعنی تولید، عرضه و تقاضا به طرز مطلوبی و همگام با یکدیگر رابطه پایدار را داشته باشد، نیازهای اولیه بازار یعنی تامینمالی و سرمایهدرگردش بهخودیخود برطرف میشود.
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: امروز در شرایطی تسهیلات بهعنوان یکی از عوامل گرهگشای بنگاهتولیدی نامبرده میشود که عرضهوتقاضا کالاهای ایرانی در بازار چندان از سطح مطلوبی برخوردار نیست، زیرا اجناس ایرانی با قیمت تمامشده بیشتری نسبت به کالای مشابه خارجی در دسترس قرار میگیرد.
تولایی به سهم بازاریابها در بنگاههای تولیدی و افزایش فروش نیز اشاره کرد و افزود: بازاریابهای حرفهای در بنگاههای تولیدی کشور فعالاند اما بازار تابع فاکتورهایی نظیر تورم، قیمتتمامشده و ... بوده و تا این مشکلات کلان برطرف نشود، تحرک در بازار و بنگاههای تولیدی اتفاق نمیافتد.
رئیس کمیسیون مالیات اتاق بازرگانی ایران گفت: هر بازاری برای توسعه نیازمند اقتضائاتی است و گام نخست این نیاز در بازار ایران برداشتن سایه رکود و افزایش تولید با کیفیت است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نباید فراموش کرد تمامی این فاکتورها زیرمجموعه اقتصاد کلان کشور بوده و بنگاههای تولیدی چندان در رقم خوردن آن نقشی ندارد و این سیاستهای کلان است که باعث ضعف در نظام تولیدی و بازار کشور شده است.
انتهای پیام/