صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
رئیس واحد زابل مطرح کرد:

الگوگیری از امام سجاد(ع) با بازگو کردن و روشنگری ابعاد گسترده هشت سال دفاع

سالروز فتح خرمشهر قهرمان و اعیاد شعبانیه یک همزمانی مبارک، زیبا و معنوی است که میلاد حماسه سازان دشت کربلا با سالروز حماسه‌ای که با الگو برداری از این بزرگواران به وجود آمد همزمانی دارد.
کد خبر : 19788

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم جشن سالروز فتح خرمشهر و اعیاد شعبانیه از سوی کانون‌ها و انجمن‌های اسلامی واحد زابل در سالن همایش شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی دانشکده ادبیات این واحد برگزار شد.


رئیس واحد زابل در این مراسم همزمانی سالروز فتح خرمشهر قهرمان را با اعیاد شعبانیه یک همزمانی مبارک و معنوی دانست و گفت: دفاع مقدس و رقم زنندگان این حماسهٔ بزرگ را از جنبه‌های مختلف باید مورد تحلیل و برسی قرار داد.


دکتر محمد مجوزی افزود: وجود آمدن یک حماسه همیشه مستلزم رهبری است که یک واقعه را به سمت و سویی هدایت کند که تبدیل به یک حماسه ماندگار در طول تاریخ شود و دومین مولفه برای خلق یک حماسه ماندگار سربازانی هستند که با تمام وجود گوش به فرمان مقتدا و رهبرشان باشند و سومین مولفه کسانی هستند که از این دستاورد و حماسه پاسداری کنند و در راه بازگوکردن ابعاد بزرگ این حماسه روشنگری کنند.


وی گفت: چیزی که هشت سال دفاع مقدس را به یک حماسه ماندگار در طول تاریخ مبدل کرده است، وجود این سه مولفه در بالا‌ترین درجه ممکن بود. همانگونه که حضرت امام حسین (ع) برای احیای سنت‌های جدشان حضرت محمد (ص) قیام کردند دفاع مقدس نیز برای دفاع از سنت‌های رسول الله صورت گرفت تا حکومت و کشور اسلامی که تازه بر اساس اسلام ناب محمدی پایه ریزی شده بود به دست دشمن نیفتد و همچنین سربازان جان برکف و گوش به فرمان رهبری که با الگو گرفتن از علمدار کربلا عاشقانه و تا پای جان از حریم ولایت دفاع کردند و از هدیه جان خود در این راه دریغ نکردند.


مجوزی تصریح کرد: سومین مولفه بزرگی که با الگو پذیری از امام سجاد(ع) که امروز همزمانی بسیار زیبا و معنوی با فتح خرمشهر دارد بازگو کردن و روشنگری ابعاد بسیار گسترده هشت سال دفاع از حریم ولایت و میهن عزیزمان ایران است که همه باید در این راه از تمام ظرفیت علمی و تجربی خود استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر