صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
در شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان مطرح شد

بخشنامه هدایت تحصیلی؛ مانوری برای بازآفرینی و نمایش وظایف ذاتی روابط عمومی

شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با حضور مدیران روابط عمومی واحدهای تابعه برگزار شد.
کد خبر : 197477

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این جلسه که در سالن جلسات حوزه ریاست واحد سمنان برگزار شد با اشاره به تحولات مدیریتی صورت گرفته در سطح کلان دانشگاه اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه‌ای است که در طول سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بوده و امروز به مدد مجاهدت فرزندان این آب‌وخاک شاهد به بار نشستن این درخت تناور در عرصه علمی کشور هستیم.»


بهزاد چهکندی با توجه به آیین معارفه و تکریم رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، انتصاب دکتر فرهاد رهبر را به این سمت را فرصتی مغتنم و حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: «در شرایط حساس کنونی این انتخاب می‌تواند دانشگاه را به سمت اهداف عالی خود راهبری کرده و زمینه‌ساز اعتلای نام دانشگاه در عرصه جهانی باشد.»


چهکندی: حضور مدیران روابط عمومی در جلسات دانشگاه می‌تواند در اطلاع‌رسانی سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه به مخاطبان و بر عکس انتقال دیدگاه‌ها، عقاید و تفکرات عمومی به تصمیم‌گیرندگان، نافذ و کمک‌کننده باشد

وی توجه به نظم و انضباط را از مطالبات مهم سرپرست جدید دانشگاه عنوان کرد و گفت: «ساماندهی و ایجاد نظم در فرآیندهای اجرایی دانشگاه می‌تواند در کیفی سازی و کسب اعتماد عمومی و استقبال بیش‌ازپیش از این دانشگاه مردمی نقش مؤثری را ایفا کند.»


چهکندی روابط عمومی‌ها را پل مهم ارتباطی میان مسئولان با جامعه مخاطبان قلمداد کرد و افزود: «حضور مدیران روابط عمومی در همه جلسات دانشگاه می‌تواند در اطلاع‌رسانی سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه به مخاطبان و برعکس انتقال دیدگاه‌ها، عقاید و تفکرات عمومی به تصمیم‌گیرندگان، نافذ و کمک‌کننده باشد.»


وی با یادآوری ناهماهنگی‌های اخیر در موضوع رشته‌های دانشگاه و نگرانی‌هایی که در سطح خانواده‌ها نسبت به این موضوع به وجود آمد، خواستار تلاش همه‌جانبه روابط عمومی‌ها در ایجاد آرامش اجتماعی و پیروزی در این تنش روانی شد.


ایجاد همدلی و وفاق در میان کارکنان و مسئولان، تعامل اثرگذار با رسانه‌های جمعی و تدوین برنامه سالانه روابط عمومی از دیگر محورهای موردبحث رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاهی این استان بود.


مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان هم با توجه به فضای رقابتی حاکم در آموزش عالی کشور روابط عمومی را پیش‌قراول ارتباطی و بازیگر اصلی عرصه دیپلماسی دانشگاه در افکار عمومی توصیف و تصریح کرد: «روابط عمومی‌ها با حمایت مسئولان امر باید در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بارز و شناساندن وجه تمایز دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه‌ها در سطح جامعه مخاطبان و افکار عمومی تلاش بیشتری کنند.»



مصطفی فیض به تبیین مسئولیت خطیر روابط عمومی‌ها در اجرای بخشنامه هدایت تحصیلی پرداخت و گفت: «در شرایط کنونی که ادامه تحصیل در آموزش عالی و جلب نظر و جذب مخاطب در دانشگاه‌ها به عرصه‌ای رقابتی تبدیل شده است. مدیریت صحیح تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای موفقیت در بین رقبای موجود بسیار مهم است. تبلیغات از جمله عوامل موفقیت در اقناع مخاطب محسوب می‌شود که به واسطه آن می‌توان ظرفیت ها و توانمندی‌های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی را به همگان معرفی کرد.»


دبیر شورای روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان معتقد است که امروزه تبلیغات به یک صنعت تبدیل‌ شده است و هر شرکت و یا سازمانی که بتواند در آن موفق‌تر عمل کند صاحب‌سهم بیشتری از بازار مخاطب خواهد شد.


فیض: چیزی که اغلب سازمان‌ها از آن غافل‌اند، ارزش مخاطبان فعلی و توانایی آن‌ها برای کمک به جذب مخاطبان جدید است. طبعا اگر این استراتژی به‌خوبی اجرا شود، موجب ارجاع مخاطبان بسیار، به‌دفعات و همچنین فرصتی برای داشتن روابط عمومی و در نهایت پویایی و رونق در فضای دانشگاه می‌شود

فیض با تاکید بر اینکه در شرایط رقابتی امروز به دست آوردن مخاطبان جدید کاری بسیار سخت و اغلب پرهزینه است به تجربه جالب‌توجه در اجرای مصاحبه آزمون دکتری تخصصی و رضایتمندی داوطلبان شرکت‌کننده و تبلیغ دهان‌به‌دهان ایشان از شرایط مطلوب استان سمنان اشاره کرد و با تعمیم این تجربه به سایر فرآیندهای اجرایی افزود: «چیزی که اغلب سازمان‌ها از آن غافل‌اند، ارزش مخاطبان فعلی و توانایی آن‌ها برای کمک به جذب مخاطبان جدید است. طبعا اگر این استراتژی به‌خوبی اجرا شود، موجب ارجاع مخاطبان بسیار، به‌دفعات و همچنین فرصتی برای داشتن روابط عمومی و در نهایت پویایی و رونق در فضای دانشگاه می‌شود.»


وی بخشنامه هدایت تحصیلی را مانوری برای بازآفرینی و نمایش وظایف ذاتی روابط عمومی در عرصه اجتماعی که بروز و ظهور توانمندی‌های کنشگران اصلی این حرفه را نیز به تماشای ناظران می‌گذارد توصیف کرد و افزود: «این بدان معناست که با توجه به شرایط جدید و رقابت‌پذیر شدن فضای آموزش عالی در کشور در آغاز راهی قرار داریم که ادامه سیاست‌های تبلیغاتی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر برای تداوم موفقیت‌ها و توسعه دانشگاه و در نگاهی سختگیرانه ضامن بقا بسیاری از واحدهای دانشگاهی به شمار می‌آید که نه‌تنها در ایام معطوف به ثبت‌نام‌ها که باید در تمام طول سال در دستور کار واقع شود.»


مدیر روابط عمومی واحد سمنان با ذکر مثالی، حمایت و همکاری همه‌جانبه همه ارکان و اجزا دانشگاه را در اجرای برنامه‌های روابط عمومی خواستار شد و گفت: «اگر نظام روابط عمومی را به‌مثابه یک تیم فوتبال فرض کنیم، آمیزه تبلیغات و در راس آن برنامه‌های ارتباطی مهاجمان این تیم محسوب می‌شوند. اگر قرار است مهاجم گل بزند در درجه اول باید به آن توپ برسد و در درجه دوم مهاجم گل زن باشد. قوی‌ترین مهاجم هم اگر توپ دریافت نکند نمی‌تواند گل بزند.»


در ادامه این جلسه مدیران روابط عمومی واحدهای استان سمنان به بیان نظر، مسائل و مشکلات پیش روی روابط عمومی پرداخته و خواستار حمایت بیشتر، تامین نیازها و رفع کمبودهای موجود پرداختند.


تقویت چارت سازمانی، به‌روزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روابط عمومی و همفکری در اجرای مطلوب بخشنامه هدایت تحصیلی ازجمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر