صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون اروپا خبر داد

اتحادیه اروپا به‌دنبال مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه روسیه

اتحادیه اروپا می‌گوید طرح تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه روسیه به منافع شرکت‌های اروپایی آسیب می‌زند و خواستار مقابله با آن شده است.
کد خبر : 197306

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از فارس، فایننشال تایمز گزارش کرد اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای مقابله با آمریکا در زمینه تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه روسیه است.


ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا خواستار بررسی چگونگی پاسخ اتحادیه اروپا به تحریم‌ها آمریکا علیه روسیه، درصورتی که این تحریمها شرکت‌های انرژی اروپا را با مشکل مواجه کند، شده است.


طبق طرحی که در اتحادیه اروپا بررسی شده است، اگر اقدامات تحریمی آمریکا بدون در نظر گرفتن نگرانی‌های اتحادیه اروپا تصویب شود، کشورهای اروپایی باید آماده پاسخگویی و مقابله با آن را داشته باشند.


قانونگذاران آمریکا روز شنبه درباره طرح تحریمی علیه روسیه به اتهام مداخله این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق دست یافتند. این طرح در کنار طرح تحریم‌ها علیه ایران و کره‌شمالی تهیه و تدوین شده است. رای‌گیری درباره این طرح قرار است فردا (سه‌شنبه) انجام شود.


اتحادیه اروپا پیش از این نیز نسبت به تحریم‌های یک‌جانبه علیه مسکو بدون درنظر گرفتن وضعیت شرکت‌های اروپایی هشدار داده بود.


یکی از نمایندگان اتحادیه اروپا در این‌باره به رویترز گفت: «تاثیر چنین اقداماتی می‌تواند گسترده و ناشی از تبعیض باشد از جمله وقتی به منابع انرژی ارتباط پیدا می‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر