صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان؛

بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام‌نور برگزار می‌شود

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از برگزاری بزرگترین رویداد کارافرینی دانشگاه پیام نور با عنوان رویداد کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال، در شهریورماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : 197103

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با اشاره به اهمیت فناوری‌های دیجیتال در توسعه کارآفرینی دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی گفت: «امروزه محصولات دیجیتال کارآمد دارای دو بخش اساسی شامل محتوای علمی و مناسب و بستر فناوری پیشرفته هستند و حصول پیشرفت قابل قبول در این عرصه نیازمند تلاش هماهنگ در هر دو بخش اساسی است.»


دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، حضور موثر در تولید محتوای دیجیتال را بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود: «این رویداد فرصتی است تا تیم‌های شرکت‌کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و عملیاتی، نسبت به تولید محتوای دیجیتال که با موضوعات فرهنگی اجتماعی زیست‌محیطی، سلامت و ... در حوزه‌هایی چون بازی رایانه‌ای، نرم‌افزار تلفن همراه و وب سایت انجام می‌شود، اقدام کنند.»


کرمی ادامه داد: «حوزه فرهنگی اجتماعی شامل آموزش، هنرومعماری، گردشگری است همچنین حوزه زیست‌محیطی مشتمل بر شهرسبز، حمل و نقل، صرفه‌جویی در انرژی و بخش سلامت زیرمجموعه‌های معنوی و اجتماعی، جسم و روان، ورزش و تغذیه سالم را شامل می‌شود.»


مشاور معاون علمی و فناوری، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و نوپا در مراکز دانشگاهی و به‌ویژه دانشگاه پیام نور با ظرفیت بیش از هفتصد هزار دانشجو را از اهداف این رویداد برشمرد و گفت: «توسعه فضای تعامل و همفکری بین اساتید و دانشجویان، خلاقیت و ایده پردازی با رویکرد بازار، هدایت و حمایت از ایده ها به جهت تجاری‌سازی آن ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامة فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی، بسترسازی توسعه فناوری های بازار محور در دانشگاه با هدف حرکت سریع به سمت استقرار دانشگاه نسل سوم، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این رویداد دنبال می شود.»


مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که در پایان رویداد، ایده‌ها و طرح‌های تیم‌های شرکت‌کننده در دو محور فناوری و بازار، توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان انتخاب می‌شوند، گفت: «گروه‌های برگزیده برای تجاری‌سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پیام‌نور که با همکاری معاونت علمی و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان راه‌اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می‌گیرند.»


این سومین دوره از برنامه‌های ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان است که در حوزه تولید محتوا اقدام و اجرایی می‌شود، پیش از این ماراتن تولید محتای دیجیتال رسانه و نیز قرآنی برگزار شده بود.


علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این رویداد که با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و شرکت دانش‌بنیان آینده‌پژوهان ابر زندگی، در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، می‌توانند به آدرس‌های www.farhang.isti.ir و http://idea.pnu.ac.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر