صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

کریمی‌قدوسی: ظریف گفت بازرسی‌های آژانس مدیریت‌شده و با هماهنگی ایران انجام خواهد شد/ معتقدم بازرسان قطعا از GPS استفاده می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان با وزیر امور خارجه مقرر شد که پس از مذاکرات، گزارش کتبی آن تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.
کد خبر : 19678

جواد کریمی‌قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه غیرعلنی امروز با حضور وزیر امور خارجه و معاون وی برگزار شد که جلسه بسیار خوبی بود و آقای ظریف و عراقچی گزارش مفصلی از مذاکرات هسته‌ای را ارائه کردند.


نماینده مشهد در مجلس ادامه داد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان که در نشست امروز نیز اعلام کردند، حفظ امنیت ملی است. اقتدار نیروهای مسلح حافظ امنیت ملی است و توافقی که به بازرسان آژانس اجازه بازرسی از مراکز نظامی را بدهد، امنیت ملی را با تهدید مواجه می‌کند و به عقیده نمایندگان یک توافق بد است.


وی همچنین درباره توضیحات ظریف درباره بازرسی‌های آژانس اتمی اظهار کرد: آقای ظریف در نشست امروز تأکید کردند که بازرسی‌های آژانس مدیریت شده و با هماهنگی ایران انجام خواهد شد؛ اما به عقیده بنده بازرسان در بازرسی‌های خود قطعا از دستگاه GPS استفاده خواهند کرد که این کار باعث ثبت مختصات هسته‌ای ما خواهد شد و در زمان حمله احتمالی نظامی ممکن است مورد بهره‌برداری دشمن قرار گیرد.


کریمی‌قدوسی اضافه کرد: همچنین در جلسه امروز مقرر شد که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بعد از هر مذاکره گزارش کتبی آن را به مجلس ارائه کند تا به سند تبدیل شود.








در جلسه امروز مقرر شد که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بعد از هر مذاکره گزارش کتبی آن را به مجلس ارائه کند تا به سند تبدیل شود

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جمع‌بندی نشست غیرعلنی امروز توسط لاریجانی اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس مجلس تأکید کرد که مجلس درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.


وی همچنین درباره بررسی طرح حفظ و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای که در حال بررسی در کمیسیون امنیت مجلس است، گفت: یک فوریت این طرح در اواخر سال گذشته به تصویب مجلس رسید و هم‌اکنون در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار دارد که امروز در مورد این طرح رأی‌گیری خواهد شد.


او اضافه کرد: نظرات کار‌شناسان سازمان انرژی اتمی، مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، مسئولان امنیتی و نمایندگان مجلس درباره این طرح جمع‌آوری و تمامی نظرات جمع‌بندی و به یک متن واحد تبدیل شده است. احتمال بنده این است با رأی بالایی در کمیسیون به تصویب خواهد رسید و به صحن علنی ارسال خواهد شد.


کریمی‌قدوسی درباره جزئیات این طرح گفت: در متن این طرح تصریح شده است که در صورت توافق هسته‌ای متن توافقنامه باید ظرف مدت دو هفته در اختیار مجلس قرار گیرد و مجلس نیز این توافق را منطبق با خطوط قرمز ترسیم شده و قوانین جمهوری اسلامی ایران بررسی کند.


وی ادامه داد: یکی از موارد این طرح، لغو یک جای تحریم‌هاست و موضوع دیگری که در آن اشاره شده، این است که مراکز هسته‌ای، نظامی و دانشمندان ما از خطوط قرمز پررنگ نظام است.


کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: در این طرح با حفظ حمایت از اصل مذاکره، تمامی دغدغه‌های مردم و حفظ عزت و خطوط قرمز نظام مورد توجه قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر