صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۶
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران خبر داد :

نیاز 100 کیلومتری تهران به تونل‌های شهری

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: ۱۹۳ فاز پروژه در قالب ۷۹ کد مصوبه شورا به تصویب رسیده که از این تعداد ۱۲۸ پروژه تکمیل شده است.
کد خبر : 196051

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا جاوید، معاون فنی و عمران شهرداری تهران در سیصد و شصت و یکمین جلسه شورا به ارائه گزارش عملکرد 2 ساله این معاونت پرداخت.
جاوید با اشاره به اقدامات انجام شده در ۱۲ سال گذشته در حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در این مدت انجام شده است که به بخشی از آن اشاره می‌کنم.


وی تصریح کرد: گزارش اشاره شده از سال ۱۳۸۴ تاکنون در حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران است که این معاونت سه اداره کل برنامه‌ریزی، فنی و عمرانی و مالی و اداری دارد، ضمن اینکه ۵ سازمان و شرکت نیز زیرمجموعه معاونت عمرانی قرار دارند.


جاوید مهم‌ترین برنامه‌های معاونت فنی عمرانی شهرداری را بر اساس طرح جامع و برنامه پنج ساله دانست و گفت: تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی، تکمیل شبکه فاضلاب، تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی و تکمیل شبکه بزرگراهی به ترتیب مهمترین اولویت‌های این معاونت به شمار می‌آیند.


وی اضافه کرد: خوشبختانه در تکمیل شبکه بزرگراهی اقدامات گسترده و ویژه‌ای در سال‌های گذشته صورت گرفته است و از برنامه زمان‌بندی شده در این بخش به مراتب جلو هستیم.


معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: توسعه فضاهای زیرسطحی یکی از بخش‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و ما باید در آینده به سمت توسعه فضاهای زیرسطحی برویم و حتی می‌توانیم به سمت تونل‌های تأسیساتی و حتی پارکینگ‌های زیرسطحی توجه کنیم.


وی انتقال پایانه‌های شهر تهران را به مکان‌های مناسب از برنامه‌های فنی عمرانی شهرداری تهران دانست و گفت: به زودی پایانه شرق به بهره‌برداری خواهد رسید.


جاوید در ادامه به تعامل شهرداری تهران با دولت و بخش‌های مختلف اشاره و بیان کرد: کنترل سیلاب و آب‌های زیرسطحی از بخش‌هایی بوده که شهرداری تهران تعامل خود را با دولت نشان داده و در این مسیر نیز با موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است.


وی اضافه کرد: در شبکه بزرگراهی شهری نیز از سال ۸۴ تاکنون اقدامات گسترده‌ای انجام شده به طوری که نیمی از شبکه‌های بزرگراهی از سال ۸۴ تا امروز تکمیل شده است که این خود یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود.


جاوید ادامه داد: در یک ماه آینده نیز بزرگراه شهید حکیم که حدود ۱۱ کیلومتر است به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی به احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح در بزرگراه‌ها اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز اقدامات خوبی در سال ۸۴ تا به امروز انجام شده است و پروژه‌های قابل قبولی از سوی شهرداری تهران به بهره‌برداری رسیده است.


معاون فنی و عمران شهرداری تهران گفت: قبل از سال ۸۴ شاهد پروژه‌های نیمه تمامی از جمله تونل رسالت و زیرگذر ۱۷ شهریور بودیم که در دوره مدیریت شهری فعلی این پروژه‌ها نیز به پایان رسید.


جاوید اظهار کرد: در بخش تونل‌های شهری نیز اقدامات گسترده‌ای در شهر تهران انجام شده است.


وی تصریح کرد: به زعم من تهران نیاز به 100 کیلومتر تونل شهری دارد که تا امروز اقداماتی خوبی در این زمینه انجام شده و به زودی برخی از تونل‌ها نظیر تونل شهدای غزه، تونل ضربعلی زاده به بهره برداری خواهند رسید.


جاوید در ادامه گزارش خود به فصل سوم اقدامات انجام شده از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: پروژه آزادراه آزادگان از جمله پروژه‌های مهم است که همیشه کمتر مورد توجه بوده و امروزه آزادراه آزادگان یک آزادراه کمربندی مناسب محسوب می‌شود و به زودی آزادراه دولت‌آباد (شهید نجفی رستگار) با ۵ کیلومتر به این آزادراه متصل خواهد شد. با بهره برداری از این پروژه‌ها و و تکمیل آزا د راه‌های دیگر رینگ آزاد راهی تهران تکمیل خواهد شد.


وی در ادامه با اشاره به دیگر بزرگراه‌ها و آزادراه‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: بزرگراه امام علی (ع) با حجم تملک بسیار یکی دیگر از اتفاقات خوب شهر تهران محسوب می‌شود که این بزرگراه شمال به جنوب تهران را به هم متصل کرده است.


وی گفت: تونل نیایش، بزرگراه طبقاتی صدر، برج میلاد، پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس، پل جوادیه، پل دسترسی برج میلاد، پروژه احداث بزرگراه شهید زین الدین و شهید خرازی، پروژه احداث تونل توحید، پروژه اصلاح طرح زیرگذر و احداث تونل امیرکبیر، نمایشگاه کتاب، بزرگراه شهید باکری، بزرگراه شهید یاسینی، تکمیل بزرگراه شهید صیاد شیرازی، پروژه تعریض پل ستارخان، پروژه احداث ساختمان دیوان عدالت اداری و … سایر پروژه‌هایی است که در ۱۲ سال گذشته در شهر تهران احداث و تکمیل شده است.


وی اضافه کرد: متأسفانه برخی از دوستان در خصوص پروژه صدر و نیایش مطالب نادرستی را در خصوص هزینه‌های این پروژه اعلام می‌کنند که در واقع سال گذشته ریز هزینه‌های بزرگراه صدر و تونل نیایش در یکی از روزنامه‌ها توسط معاونت فنی عمرانی منتشر شد.
جاوید ادامه داد: هزینه احداث پروژه پل طبقاتی صدر بدون احتساب هزینه تملک بیش از 1300 میلیارد تومان بوده است که با نرخ دلار امروز بیش از 300 میلون دلار می‌شود. ما این اطلاعات را حتی در روزنامه اعلام عمومی و اتمام حجت کردیم اما متاسفانه هنوز برخی به هزینه‌های پل طبقاتی صدر ابهام وارد می کنند.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ویژگی‌های برج مخابراتی میلاد نیز بیان کرد: علیرغم همه محسنات این برج که یک سر و گردن از سایر برج‌های مخابراتی دنیا بالاست اما یک خلأیی وجود دارد و آن برمی‌گردد به اینکه باید هر چه زودتر فاز دوم این مجموعه احداث شود که از آن جمله می‌توان به هتل بین‌المللی و همچنین مرکز مبادله فکری و امور اداری اشاره کرد.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران اضافه کرد: ۱۹۳ فاز پروژه در قالب ۷۹ کد مصوبه شورا به تصویب رسیده است که از این تعداد ۱۲۸ پروژه تکمیل شده است.
جاوید ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تقریبا مدیریت شهری هر ماه یک پروژه را در این دوره از مدیریت شهری به بهره‌برداری رسانده است.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: از پروژه‌های در حال احداث در نقاط مختلف شهر تهران می‌توان به بزرگراه شهید حکیم، تونل شهدای غزه، بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراه شهید شوشتری، پروژه میدان امام خمینی (ره) اشاره کرد اینکه این پروژه‌ها به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران اظهار امیدواری کرد: مدیریت شهری آینده نیز به برخی از پروژه‌ها توجه کند و آنها را در اولویت کاری خود قرار دهد که از آن جمله می‌توان به تونل احمد متوسلیان، ادامه بزرگراه شهید همت، تقاطع زیرسطح شهید نواب –شهید تندگویان اشاره کرد.


وی گفت: حدود نیمی از زیرسطح‌ها از ۳۶ سال قبل از مدیریت شهری قالیباف انجام شد و نیمی دیگر از آن طی ۱۲ سال از مدیریت فعلی شهرداری تهران انجام شد که این موضوع از جهان مختلف قابل توجه است.


جاوید ادامه داد: پروژه های همچون اتصال بزرگراه صیاد به آزاد راه آزادگان و اجرای ال آر تی در بزرگراه شهید همت در دست مطالعه است و اقامات آن نیز به اتمام رسیده که این پروژه‌ها باید بعد از تصویب شورا به مرحله اجرا گذاشته شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت شهری
ارسال نظر