صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

جوجه‌آوری فلامینگو‌ها در خورهای تالاب شادگان

با حفاظت از کلنی جوجه‌آوری فلامینگو در تالاب شادگان از سوی محیط‌بانان این منطقه، اولین جوجه فلامینگوها سر از تخم درآوردند.
کد خبر : 19605

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط‌زیست خوزستان، ماموران یگان حفاظت شهرستان آبادان از مدتی پیش کار حفاظت و حراست از کلنی جوجه‌آوری فلامینگو در منطقه را در دستور کاری خود قرار دادند.


رئیس اداره محیط‌زیست آبادان با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان آبادان در هوای گرم منطقه با سه ساعت پیاده‌روی طاقت‌فرسا در مناطق جزرومدی که گلی وشوره‌زار است، آخرین وضعیت جمعیت فلامینگو‌ها را بررسی کردند.


سید احمد موسوی آزاد گفت: در این بررسی مشخص شد که بیش از سه هزار و دویست قطعه تخم فلامینگو در تالاب شادگان وجود دارد که نیازمند نگهداری و مراقبت برای تبدیل به جوجه هستند.


وی اضافه کرد: بر همین اساس و با تلاش ماموران، اکنون بیشتر تخم این پرنده‌ در تالاب شادگان به جوجه تبدیل شده است و کار حفاظتی تا آخرین مرحله جوجه‌آوری ادامه خواهد داشت.


رئیس اداره محیط‌زیست آبادان یادآور شد: در آخرین پایش منطقه‌ای تلفات خاصی مشاهده نشد و ماموران یگان حفاظت این اداره در این فصل به طرق مختلف با مراقبت از زادآوری فلامینگو‌ها، پایش مستمر آن‌ها را نیز انجام می‌دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر