صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۶

ترامپ دولت ونزوئلا را به افزایش تحریم‌ها تهدید کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرد تحریم‌های اقتصادی ونزوئلا را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 195985

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روز گذشته مردم ونزوئلا بار دیگر این موضوع را روشن کردند که خواستار دموکراسی، آزادی و حاکمیت قانون هستند. ولی اقدامات قاطع آن‌ها همچنان از سوی یک رهبر بد که آرزوی تبدیل شدن به یک دیکتاتور را دارد، نادیده گرفته می‌شود.»


این بیانیه می‌افزاید: «آمریکا برای نابودی ونزوئلا بیکار نمی‌نشیند و اگر حکومت مادورو مجلس موسسان خود را در انتخابات 30 جولای (8 مرداد) تحمیل کند، آمریکا اقدامات اقتصادی قاطعی را علیه کاراکاس اتخاذ خواهد کرد.»


کاخ سفید تاکید کرد آمریکا خواهان برگزاری انتخاباتی آزاد و وحدت‌ ملت ونزوئلا است.


روز یکشنبه 98 درصد طرفداران مخالف دولت ونزوئلا با طرح تشکیل محلس موسسان از سوی مادورو مخالفت کردند. مادورو بارها آمریکا را به توطئه‌چینی برای سرنگونی دولت ونزوئلا متهم کرده است.


مقام‌های ارشد کاخ سفید ماه گذشته تاکید کردند که دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌هایی علیه بخش انرژی ونزوئلا است. ونزوئلا 95 درصد درآمد صادراتی خود را از محل فروش نفت تامین می‌کند و تحریم‌های آمریکا می‌تواند موجب تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی این کشور شود.


نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا قصد دارد 30 جولای (8 مرداد) انتخابات محلس موسسان را برگزار کند که هدف اصلی از تشکیل آن بازنگری قانون اساسی خواهد بود. صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا در هفته‌های اخیر به خیابان‌ها ریخته‌اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند. این بدترین و خشونت بارترین اعتراضات علیه دولت مادورو از سال 2013 تاکنون به شمار می‌رود.



انتهای پیام/

ارسال نظر